سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ عضوهیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) گفت: با توجه به اینکه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از چهره های تاثیرگذار اسلام و یاور رسول خدا «صلی الله علیه و آله وسلم» در صدر اسلام بوده اند، اما جایگاه این بانوی مکرم به درستی در جامعه تببین نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در پیش نشست « بررسی شخصیت و جایگاه ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در جمع اساتید، طلاب و پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره  به قرآن کریم به بیان خصائص و ویژگی­های حضرت خدیجه سلام الله علیها پرداخت.

نویسنده کتاب « گفتار رفیع» افزود: حضرت خدیجه سلام الله علیها مصداق اغنی در آیه « و وجدک عائلا فاغنی» هستند و به استناد کتب تاریخی به صفاتی چون عاقله، جمیله مصونه، طاهره و عفیف و سخی متصف می­باشند.

این مبلغ  حوزه علمیه ادامه داد: ایشان در طول زندگی پر از رنج و سختی پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله وسلم» به مدت 25 سال همراه و همگام حضرت بودند و تمام دارایی­های خویش اعم از مالی و معنوی را در اختیار تبلیغ دین اسلام قرار دادند و همین امرعامل ممیزه بودنشان از دیگر زنان پیامبر و همچنین زنان تاریخ است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بیان داشت: با وجود تمام این برجستگی های اخلاقی و دینی این بانوی بزرگوار و قطعی بودن و معلوم بودن زمان ازدواج و وفات ایشان، اما متأسفانه در طول تاریخ از جمله شخصیتهای مظلوم در جهان اسلام به شمار می ­آیند و جایگاه ایشان به درستی تبیین نشده است.

عضو هیئت علمی المصطفی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در چگونگی برگزاری همایش حضرت خدیجه سلام الله علیها افزود: در همایش «صدف کوثر» با الهام از شخصیت و ساختار زندگی آن حضرت می­شود موضوعاتی با عناوین چون مدیریت اقتصادی، کانون خانواده، بصیرت و عزم آن حضرت مورد پژوهش قرار بگیرد.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha