پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کوثرنت برگزیده چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات

حوزه/ مهندس محسن شاکر گفت: سامانه کوثرنت به عنوان یکی از محصولات برگزیده چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات شناخته شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» مدیر کل ایجاد وگسترش سامانه های حوزههای علمیه خواهران کشور اظهار داشت: کوثرنت یک سامانه هوشمند علمی در میان طلاب  و استادان حوزه‌های علمیه خواهران است که در سال 1393 توسط «آقای دکتر علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح گردید.

شاکر با اشاره به خدمات شبکه هوشمند کوثرنت گفت: سامانه کوثرنت علاوه بر خدمات الکترونیکی به خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداخته و طلاب می‌توانند دانش و اطلاعات خود را با یکدیگر در این شبکه امن و تخصصی به اشتراک بگذارند.

مدیر کل ایجاد وگسترش سامانههای حوزههای علمیه خواهران کشور با بیان این‌که در سامانه کوثرنت بیش 100 هزار خواهر طلبه فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد:  قریب به 20 هزار کاربر فعال در این سامانه فعالیت می‌کنند و از خدمات این شبکه هوشمند علمی استفاده می‌نمایند.

وی با بیان این‌که امکان استفاده از سامانه کوثرنت در تلفن همراه نیز فراهم شده است اظهار داشت: خواهران طلبه با نصب نرم‌افزار تلفن همراه کوثرنت میتوانند از تمامی خدمات این سامانه استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: همچنین در چهارمین همایش مدیران فناوری اطلاعات که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک) و تحت‌نظر معاونت پژوهشی وزارت علوم برگزار می‌شود، سامانه کوثرنت از میان 62 پروژه که به مرحله‌ ارزیابی رسیده بودند از پروژه‌های برگزیده انتخاب شد.

مدیر کل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزههای علمیه خواهران کشور با بیان ‌این‌که آخرین دستاوردهای مراکز علمی کشور در همایش مدیران فناوری اطلاعات ارائه می‌شود، گفت:چهارمین همایش مدیران فناوری اطلاعات با رویکردی نوین، افزون بر دستاوردهای علمی ـ فنی و سیاستی ـ‌ مدیریتی، به زمینه‌های اجتماعی و فرهنگیِ فناوری اطلاعات توجه می کند. این رویکرد به دلیل این‌که امروزه در مراکز علمی و پژوهشی جهان، پیامدهای اجتماعی و فرهنگی ناشی از رشد و توسعة فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی همراه با دیگر زمینه‌های علمی مرتبط، هم‌زمان مطالعه و بررسی می‌شود اهمیت دارد.

  شاکر در پایان با تأکید بر این که کوثرنت اولین شبکه هوشنمد علمی و پژوهشی کشور است تصریح کرد: شبکه علمی کوثرنت در سال 2016 نیز در میان بیش از 90 کشور جهان برگزیده اجلاس جامعه جهانی ارتباطی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha