جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زیارت ضریح حضرت معصومه(س)

حوزه/ رئیس اداره امور زائران غیر ایرانی آستان مقدس قم گفت: در نیمه نخست سال جاری حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پذیرای ۵۲ هزار زائر و گردشگر خارجی بود.

کمال ثریا اردکانی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر گفت: از میان 52 هزار زائر و گردشگر خارجی که از سوی اداره امور زائران غیر ایرانی خدمت رسانی شده است، 9هزار و 500 نفر گردشگر و توریست مسیحی از 60 کشور بودند.
وی بااشاره به برگزاری بیش از 400 نشست پرسش و پاسخ و 1850 تور حرم شناسی برای گردشگران و توریست ها گفت: نزدیک به 43هزار زائر خارجی مسلمان از 45 کشور نیز از خدمات ارائه شده از سوی اداره امور زائران غیر ایرانی استفاده کرده اند.
رئیس اداره امور زائران غیر ایرانی آستان مقدس با بیان این که آمار موجود درباره زائران غیر ایرانی، مربوط به کسانی هست که به اداره مراجعه کرده اند، گفت: بسیاری از زائران خارجی به صورت گروهی با انفرادی در حرم کریمه اهل بیت(ع) حضور می یابند و بدون استفاده از خدمات یاد شده، مضجع شریف این بانو را زیارت می کنند.
ثریا اردکانی میزبانی از 600 کاروان زیارتی و برگزاری بیش از هزار حلقه معرفت را از دیگر فعالیت های اداره امور زائران غیر ایرانی در شش ماهه نخست سال 95 عنوان کرد.
وی افزود: از دیگر برنامه های این اداره، میزبانی از 140شخصیت مذهبی و سیاسی خارجی، برگزاری ویژه برنامه سفیران کریمه در ایام دهه کرامت و ماه مبارک رمضان در سه قاره اروپا، آمریکا و آسیا، برگزاری کلاس های تفسیر، تکریم سفرای مهمان، تکریم خانواده شهدای خارجی مدافع حرم، تهیه کلیپ های سخنرانی به زبان انگلیسی و عربی برای پخش در شبکه های فراملی، برگزاری آیین غبارروبی برای زائران و مجاوران خارجی، تولید محتوا به زبان های آلمانی، اسپانیایی، آذری، انگلیسی، ایتالیایی و ...، تداوم ارتباط با گردشگران به منظور انتقال هر چه بیشتر مفاهیم دینی، برگزاری مراسم ها  در مناسبت های مختلف و ... در شش ماه گذشته بوده است.
انتهای پیام15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha