پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، معرفت شناسی، بندگی خدا، اخلاص در بندگی را سرچشمه نهضت عاشورا دانست و گفت: عاشورا یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک دانشگاه و مکتب است و باید پیام های آن به دنیا منتقل شود.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امروز در دیدار با اعضای هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس کاشان اظهار داشت: کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس کاشان در موسم آغاز محرم نشان دهنده پیوند و فلسفه ای بوده که خدای متعال از همان ابتدا مشخص کرده که وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با اشاره به روایات مختلف مبنی بر طرح واقعه کربلا از آغاز خلقت، خاطرنشان کرد: در زمان خلقت حضرت آدم(ع) خداوند علم الاسما را به وی آموخت که در برخی تعاریف مفسران از آن به عنوان اسما خمسه نام برده شده است.

امام جمعه کاشان، به داستان تقاضای حضرت زکریا(ع) از پروردگار برای اعطای فرزندی  به وی و سپس تولد حضرت یحیی(ع)، حضرت امام حسین(ع) و این پیامبر را دارای شباهت هایی در نحوه تولد و شهادت عنوان کرد.

آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه پیام عاشورا باید برای نسل های آینده تبیین شود گفت: فلسفه تصمیم و تأسیس باغ موزه دفاع مقدس بر همین مبناست.

وی معرفت شناسی، بندگی خدا، اخلاص در بندگی، طاعت پروردگار و اخلاص درونی را سرچشمه نهضت عاشورا دانست و افزود: عاشورا یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک دانشگاه و مکتب است و باید پیام های ان به دنیا منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تأکید بر اینکه فلسفه تأسیس حکومت اسلامی اجرای احکام دین در جامعه است اذعان کرد: حکومت ابزار و وسیله ای برای اجرای احکام الهی است و آن چه که اصالت دارد، احیای این ارزش هاست.

آیت الله نمازی با اشاره به ابلاغ سیاست های تشکیل شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از سوی مقام معظم رهبری در سال گذشته، بیان کرد: تاسیس باغ موزه دفاع مقدس کاری تشریفاتی نیست، بلکه امری دفاعی و مقدس است و اقدامی در راستای حفظ پیام عاشورا است.

وی، همچنین با تأکید بر لزوم حفظ پیام ها و میراث معنوی شهدا در باغ موزه دفاع مقدس کاشان یادآور شد: انتظار می رود به همت مسئولان روند احداث و احیای این مرکز عاشورایی و کربلایی با سرعت ادامه یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha