جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علی شاه گیلانی

حوزه/ سید علی شاه گیلانی گفت: امام حسین(ع) نماد شجاعت و عدالت برای تمام امت می‌باشد. راهی که او نشان داده همانند فانوس هدایتی برای تک تک مسلمانان جامعه می‌باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از kashmirhorizon، سید علی شاه گیلانی رهبر حزب حریت کشمیر، به مناسبت نزدیک شدن به ماه محرم با ادای احترام به امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) برای قدرت، رفاه یا مزایای دنیایی نجگید، بلکه هدف او برقراری عدالت و برابری بود. مبارزه عاشورا جنگ میان دو قدرت نبود بلکه مبارزه میان دو ایدئولوژی بود.

گیلانی در ادامه گفت: امام حسین (ع) شجاعانه و صادقانه در مقابل نیروهایی که در تلاش بودند تا خلافت را به مالکیت تبدیل کنند ایستاد. این عمل چهره محکم و تزلزل ناپذیر اسلام را که مفهوم آن مبارزه با بی‌عدالتی، ظلم و ستم است تخریب می‌کند و قابل پذیرش نیست، حتی در صورتی که توسط مومن‌ترین مسلمانان که ادعای دین‌داری و خداپرستی دارند انجام شود.

سیدعلی گیلانی همچنین گفت: امام حسین(ع) متعلق به هیچ گروه خاصی نیست بلکه او نماد شجاعت و عدالت برای تمام امت می‌باشد. راهی که او نشان داده همانند فانوس هدایتی برای تک تک مسلمانان جامعه امروز خصوصا کسانی است که در مقابل تجاوز و اشغال ایستادگی می‌کنند. امام حسین(ع) برای قدرت، مزایای دنیایی و رفاه نجنگید بلکه هدف او برقراری عدالت و برابری بود، بنابراین هر کسی که مذهب، اقتصاد، فرهنگ، زندگی و شرافتش زیر تهدید تاریکی و ابرهای تیره بود باید از امام حسین (ع) الهام بگیرد.

مردم کشمیر هر روز شاهد کربلا هستند

گیلانی در پایان گفت: مردم جامو و کشمیر در 7 دهه گذشته در حال مبارزه بوده‌اند و تقریبا هر روز شاهد کربلا هستند. بهترین شیوه برای بزرگداشت امام حسین (ع) برای مردم کشمیر تقویت عزم راسخ و مشارکت از صمیم قلب و صادقانه در قبال جنبش مقاومت برای خلاص شدن از اشغال مسلحانه هند می‌باشد. همه خصوصا پیروان اسلام و امام حسین (ع) باید در کنار همدیگر در مقابل متجاوزان ایستادگی کنند و این پیام کربلا و شهادت امام حسین(ع) برای ما است.

سیدعلی گیلانی همچنین درباره انقلاب کنونی مردم کشمیر گفت: بیش از 90 نفر کشته‌ شده‌اند، هزاران نفر مجروح شده و خسارت‌های تریلیونی به مردم وارد آمده، اما خشونت و سرکوب هند از طریق عوامل محلی همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha