جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهرداد بابایوسفی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه امام رضا(ع)، گفت: باید تلاش کنیم که تکریم خانواده‌های شهداء باید به یک نهضت ملی تبدیل شده و هیچ یک از پدران و مادران شهداء احساس تنهایی و غربت نکرده و خدای ناکرده خیال نکنند که از ذهن جوانان فراموش شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین مهرداد بابایوسفی، امروز در جریان دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران با حاج احمد کمالیان پدر دو شهید دوران دفاع مقدس، با بیان این که تکریم خانواده معظم و معزز شهدا، از وظایف همه ما محسوب می شود، اظهار داشت: پدران و مادران شهدا، گنجینه های ارزشمندی هستند که باید همواره قدردان آنان بود، چرا که فرزندانی را تربیت کردند که امنیت امروز کشورمان مدیون رشادت های آنهاست.

وی افزود: تکریم خانواده شهدای سر افراز میهن اسلامی مان، باید به نهضت ملی تبدیل شده و همواره شاهد توجه به این خانواده ها و مخصوصا پدران و مادران شهدا باشیم؛ حداقل توجه واقعی به پدران و مادران شهدا نیز این است که با سرکشی و دید و بازدید از آنان، خوشحال شان کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران ادامه داد: حوزویان باید برای این که تکریم خانواده های شهدا، به ویژه پدران و مادران عزیز شهدا، به یک گفتمان ملی تبدیل شود، تلاش کنند تا این که این خانواده ها و این پدران و مادران پیر، احساس تنهایی و غربت نکرده و خدای ناکرده خیال نکنند که از ذهن جوانان فراموش شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین بابایوسفی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده های شهدا، می توانستند با اخذ امکاناتی از محله های جنوب شهر به محلات بهتری بروند، اما در همین محلات که فرزندان شهیدشان در آن جا بزرگ شده و مردم با آن ها ارتباط دارند، مانده اند تا ان شاءالله فرهنگ جهاد و شهادت ماندگار بماند.

وی با تصریح بر این مطلب که تکریم خانواده های شهدا در کشور ما گاهی به صورت کارهای فرمایشی همچون هدیه دادن صورت می گیرد، گفت: خانواده های شهدا، هدیه نمی خواهند، بلکه می خواهند ما برای حفظ این نظام و سربلندی این نظام، که با خون فرزندان شان پایدار ماند، تلاش کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، خاطرنشان کرد: چندی پیش خدمت مادر شهیدی بودم که سواد هم نداشت، اما تأکید می کرد همیشه پشتیبان رهبر معظم انقلاب باشید و ایشان را عزیز بدارید، چرا که وجود ایشان برای جامعه ما ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسلمین بابایوسفی در پایان گفت: نگاه والای مادران و پدران عزیز شهدا، ما را شرمنده و وظیفه ما را در پاسداری از نظام جمهوری اسلامی سنگین تر می کند.

29/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha