جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اکبر حاجی محمدی

حوزه/ حجت الاسلام حاجی محمدی گفت: عده ای در تلاش برای کم رنگ جلوه دادن نهضت عاشورا هستند، لذا وظیفه مبلغان پاسداری و نگهبانی از این نهضت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت:  تفسیر و تببین نهضت عاشورا بر عهده مبلغان دین بوده و باید در مقابل تحریف ها ایستاد و خرافه زدایی و بدعت زدایی از این نهضت را در دستور کار خود قرار داد.

وی، کمرنگ کردن عاشورا و ماه محرم را توطئه دشمنان خواند و بیان داشت: عده ای در تلاش برای کم رنگ جلوه دادن نهضت عاشورا هستند، لذا وظیفه مبلغان پاسداری و نگهبانی از این نهضت است.

استاد حوزه علمیه قزوین، با بیان این که ماه محرم یک فرصت ارزشمند و طلایی برای تبلیغ و ترویج دین اسلام در قالب جریان عاشورا است، افزود: ایام محرم الحرام جایگاه مهمی در فرهنگ دینی ما دارد و برای ایجاد فضای معنوی جامعه بستر مهم و ارزشمندی است.

وی، رسالت خطبا و روحانیون را بسیار سنگین و خطیر خواند و گفت: نقش برجسته روحانیون در ارتقای سطح آگاهی‌های مردم در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و... بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام حاجی محمدی در پایان به آسیب های اجتماعی جامعه اشاره کرد و بیان داشت: روحانیت باید برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه برنامه‌ریزی کند و جوانان را از آسیب‌ها نجات دهد.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha