پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: برگزاری مراسم عزاداری در سطح مساجد در اولویت قرار دارد و عزاداران باید به پرشور شدن عزاداری‌ها در داخل مساجد کمک کنند و از تجمع در خیابان‌ها و معابر بپرهیزند.

 به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین، به فرهنگ صحیح عزاداری در ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: عاشقان خاندان اهل بیت(ع) باید سعی کنند عزاداری‌ها را پرشورتر و با حرارت‌تر از سال‌های قبل برگزار کنند، زیرا دشمنان اسلام و در رأس آنها وهابیت مصمم‌تر از هر زمانی قصد دارند به مذهب تشیع آسیب بزنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: علما، روحانیان و مداحان نقش ویژه و تعیین‌کننده‌ای در پرشور برگزار شدن عزاداری‌ سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) دارند.

وی، به وجود تکایا و هیئت های مذهبی اشاره و تصریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مساجد مورد ‌تأکید است، یعنی برگزاری مراسم عزاداری در سطح مساجد در اولویت قرار دارد، چرا که مساجد بهترین جای عالم هستند و عزاداران باید به پرشور شدن عزاداری‌ها در داخل مساجد کمک کنند و از تجمع در خیابان‌ها و معابر بپرهیزند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، تبیین درست اهداف ناب قیام امام حسین(ع) درعزاداری‌ها را موجب افزایش محبت به اهل بیت(ع) در قلب‌های مردم خواند و گفت: دامن‌ زدن به بدعت و خرافه باعث آسیب رسیدن جدی به عزاداری‌های امام حسین(ع) و یاران باوفایش می‌شود، لذا باید از کارهای خلاف شرع و ناپسند نظیر قمه‌زنی پرهیز شود و مسائل حلال و حرام نیز در عزاداری‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، زیرا انجام دادن این عمل باعث ایجاد بدبینی نسبت به دین اسلام و مذهب تشیع می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha