جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 395343
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
نشست مرکز خدمات و اساتید حوزه علمیه قم

حوزه/ نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه استان قم و مرکز خدمات با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این نشست که به‌منظور بهره‌مندی از نظرات اساتید و فضلای حوزه علمیه با هدف ارتقا خدمات به طلاب و روحانیون برگزار شد؛ حجج اسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و جعفریانی مدیر مرکز خدمات استان و جمعی از اساتید حوزه علمیه قم حضور داشتند.
در ابتدای جلسه، دکتر یاسی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مرکز خدمات گزارشی کاملی از فعالیت‌های این مرکز ارائه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این نشست توضیحاتی را در مورد فعالیت‌های مرکز خدمات و مخصوصاً خدمت فرهنگی و عاطفی این مرکز اشاره کرد و گفت: معمرین سال‌های عمر خود را صرف تبلیغ دین مبین اسلام کرده‌اند ولی امروز به دلیل کهولت سن خانه‌نشین شده‌اند و ما وظیفه داریم به دیدار آنها رفته و از سال‌ها فعالیتشان قدردانی کنیم.
وی بیان کرد: تکریم معمرین یکی از رویکردهای اصلی مرکز خدمات است و تا آنجایی که بتوانیم در خدمت رسانی به آنها کوتاهی نمی‌کنیم ولی به دلیل مشکلات موجود تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.
رئیس مرکز خدمات با اشاره به برگزاری همایش تلبس گفت: این همایش در مجتمع ولایت ویژه طلبه و خانواده او برگزار می‌شود و اساتید در مورد اقتضائات لباس طلبگی توضیحاتی ارائه می‌دهند تا خانواده‌ها با این اقتضائات آشنا شوند.
وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات در بخش سلامت تصریح کرد: رویکرد مرکز خدمات بر تقدم پیشگیری بر درمان است و با برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه مسائل بهداشتی توانسته گام‌های مهمی در این راستا بردارد و استقبال از این دوره‌ها نیز بسیار خوب بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی در مورد فعالیت‌های مرکز خدمات در مورد مسکن گفت: در مورد مسکن حمایت‌ها را در زمینه هجرت طلاب از قم، محله محوری و مسجد محوری تقویت کرده‌ایم.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی مدیر مرکز خدمات استان در این جلسه با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه گفت: درصدد هستیم با برگزاری چنین جلساتی با مربیان نسل‌های آینده حوزه با دغدغه طلاب و روحانیون بیشتر آشنا شده تا با عنایت به اهداف عالی حوزه و اسناد بالادستی مرکز خدمات، حوزه‌ای خلاق و پویا داشته باشیم.
وی اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مرکز به جامعه هدف را یکی دیگر از اهداف برگزاری این جلسه عنوان کرد و افزود: گاهی کم‌اطلاعی جامعه هدف از فعالیت‌های مرکز خدمات موجب می‌شود طلاب و روحانیون از این خدمات به‌طور کامل بهره‌مند نشوند و در تلاش هستیم تا با اطلاع‌رسانی مناسب، جامعه هدف مرکز خدمات به‌طور کامل از این خدمات اطلاع کافی داشته باشند.
مدیر مرکز خدمات استان قم بیان کرد: در این نشست می‌خواهیم از ایده‌ها و پیشنهادهای برتر برای رسیدن به هدف عالی حوزه به‌منظور دستیابی به مرکز خدماتی پویا استفاده کنیم.
در ادامه جلسه اساتید حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز خدمات پیشنهادهای خود را به‌منظور پویاتر شدن فعالیت‌های مرکز بیان کردند.
ثبت سوابق تحصیلی اساتید، اطلاع‌رسانی خدمات مرکز به طلاب، توجه جدی به مسائل هجرت طلاب، افزایش وام طلاب و ادغام خدمات کارت و کارت پارسیان، ازجمله مسائلی بود که اساتید حوزه علمیه قم در این جلسه مطرح کردند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha