پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد گلفشان -  جمعیت هلال احمر قم

حوزه/ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از استقرار یکی از پایگاه های اصلی هلال احمر در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در اربعین حسینی خبرداد.

دکتر محمد گلفشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: با توجه به دستور تولیت آستان مقدس مبنی بر تشکیل موکب این آستان شریف در ایام اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا، جمعیت هلال احمر نیز در عرصه خدمت رسانی ورودیافت.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به تشکیل یکی از پایگاه های اصلی جمعیت هلال احمر در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، قرار شد در این موکب ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و دیگر عرصه هایی که هلال احمر می تواند خدمت رسانی کند، حضور فعال داشته باشد.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با داوطلبانی شامل جوانان، امدادگران، پزشکان و پرستاران دراین موکب فعال خواهد بود، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران و امدادگران زیادی برای خدمت رسانی به زائران حسینی اعلام آمادگی کردند و همچنین هماهنگی های لازم با مرکز پزشکی حج و زیارت انجام شده است تا در این موکب فعالیت کنیم.
گلفشان افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در این موکب 15 روز خدمات دارویی، درمانی بهداشتی از سوی پزشکان عمومی و پزشکان متخصص که در این موکب حضور دارند به زائران حسینی ارائه می شود.
وی با بیان این که هلال احمر خود را از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها جدا نمی داند، گفت: در مناسبت های مذهبی چون ایام شهادت ائمه اطهار، عاشورا و تاسوعا، شب های قدر، روز عرفه و... همکاری وسیعی با آستان انجام شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به این که این موکب به نام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست، اکیپ هلال احمر در این موکب، اکیپ اصلی و به شکل مرکز بهداشت و درمان در عراق خواهد بود.
وی به توسعه تعاملات میان آستان مقدس و نهادهای همسو در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر تحولات ارزشمندی در حرم کریمه اهل بیت(ع) اتفاق افتاده است و ارتباط با مراکز بیرونی بیشتر شده است. این ارتباط موجب می شود خدمات بیشتری به محبان اهل بیت علیهم السلام ارائه شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در پایان افزود: همه ما خود را خادم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می دانیم و بر این عنوان افتخار می کنیم. خادمی در این آستان شریف نعمت بزرگ الهی است که باید با خدمت خالصانه، شکر آن را به جای آوریم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha