پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هاجر رفیعی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران یزد، درباره وجود دسیسه های دشمنان نسبت به مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) هشدار داد و گفت: مبلغان، سوگواران حسینی را به سمت شعور حسینی هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، هاجر رفیعی استاد حوزه علمیه خوهران، در کارگاه آموزشی فن بیان که به میزبانی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد و با حضور اساتید، طلاب و مبلغین تشکیل شد به بیان مسائل و نکاتی در باره روشهای شروع یک سخنرانی مذهبی موفق در محافل و مجالس پرداخت و  افزود: مجلس خود را با سلام، صلوات بر محمد و آل محمد و خواندن دعای سلامتی امام زمان ارواحنا فداه شروع کنید.

وی، درباره دسیسه های دشمن در باره مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام هشدار داد و گفت: دشمن در این باره بسیار تلاش می کند تا با ایجاد شبهات مختلف  این باور را در ذهن مخاطب القا کند که  انسان می تواند اموالش را در جایی غیر از مجالس عزاداری هزینه کند.

استاد حوزه علمیه خواهران در خصوص برخی آسیب های موجود در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: در کتاب حماسه حسینی شهید مطهری(ره) اصرار به شلوغ بودن مجالس عزاداری و شور زدن زیاد را به عنوان دو آسیب نام برده شده است که ما باید این را به مخاطب خود القا کنیم که شور حسینی، شعور حسینی را هم لازم دارد.

رفیعی تفاوت شیو ه های کار در محیط مدارس در مقطع ابتدایی و راهنمایی را بیان کرد و گفت: در مقطع ابتدایی باید با واژه های زیبا، بچه ها را جذب سخنرانی کرد و در دوران راهنمایی نیز شرکت دادن نوجوان و سؤال و جواب در بحث بهترین روش است.

 وی به طلاب توصیه کرد:  منتظر نباشید که شما را دعوت کنند و به سراغتان بیایند، چرا که پیامبر رحمت و مهربانی خود طبیب الدوار بود و نیز به عنوان مبلّغ توقع نداشته باشید همان ابتدای کار همه چیز را به خوبی انجام دهید بلکه به عشق امام حسین(ع) به منبر سیدالشهدا بروید.

 رفیعی یکی از وظایف حوزه ها را تربیت مداحان موفق دانست و افزود: بانوان طلبه وارد عرصه مجالس عزاداری امام حسین(ع) شوند شوند و به افراد بی سواد که بدون توجه به منابع معتبر شیعه تنها صدای خوبی دارند اجازه فعالیت ندهند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: یک خطیب نباید چشم طمع به مردم نداشته باشد، بلکه همیشه با وضو و طهارت وارد مجالس وعظ و خطابه شود و به آن چه برای مردم می گوید ایمان داشته باشد و خدا و رسول و ائمه اطهار علیهم السلام را بر همه اعمال و رفتارش حاضر و ناظر ببیند.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha