شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حیدری با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان، گفت: حوزه و روحانیت باید از سیستم آموزش‌ و پرورش، نهایت بهره و استفاده را ببرد تا فعالیت‌های تربیتی گسترده‌ای با هدایت فکری و عملی طلاب و روحانیون در مدارس صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در آیین آغاز به کار سال جدید طرح معراج حوزه علمیه اهواز، بابیان این‌که مدارس، دانش آموزان و معلمان، یکی از نقاط حساس در ایران اسلامی هستند، اظهار داشت: به‌یقین جوانانی که در آینده جزء سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی ایران هستند، از دل مدارس خارج می‌شوند، پس لازم است فعالیت‌های تربیتی گسترده‌ای با هدایت فکری و عملی طلاب و روحانیون در آنجا صورت گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این‌که حوزه و روحانیت باید از سیستم آموزش‌ و پرورش، نهایت بهره و استفاده را ببرد، گفت: در این راستا مسئولان حوزه  با امضای تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۸۴ صورت گرفت، یک سری همکاری‌هایی میان حوزه و آموزش پرورش آغاز شد که نمود بارز این فعالیت‌ها در خوزستان و به‌واسطه تلاش‌های مهم آیت‌الله موسوی جزایری رخ داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در استان خوزستان، بیان داشت: فعالیت حوزه علمیه خوزستان و ارتباطش با آموزش‌ و پرورش در سه بعد انجام شد که یکی از این ابعاد برگزاری دوره‌های ضمن خدمت «ولایت» تحت عنوان پاسداری از مکتب تشیع بود و تابه‌حال نیز بیش از ۲۵ هزار معلم این دوره‌ها را طی کرده‌اند.

وی بابیان این‌که استان خوزستان پیشتاز تعامل با آموزش‌وپرورش و اجرای برنامه‌های مشترک است، گفت: با اقداماتی که در سطح مدارس ابتدایی و متوسط این استان انجام شد، خوزستان برای چندمین سال به‌عنوان برترین استان کشور در زمینه ارتباط با آموزش‌وپرورش معرفی شده است.

امام‌جمعه موقت اهواز، دومین طرح اجرا شده در اهواز را «طرح معراج» معرفی کرد و بابیان این‌که این طرح در کشور بی‌نظیر بوده و تابه‌حال، به این شکل در جای دیگر  شکل نگرفته است، گفت: اگرچه این طرح همچنان در سطح استان فراگیر نشده اما تا به امروز بسیار موفق بوده و توانسته به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، سومین طرح اجرا شده در خوزستان که نتیجه تعامل حوزه و آموزش پرورش می‌باشد را «تأسیس مدارس امین» بیان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری و تعامل بسیار مثبتی که میان حوزه و آموزش پرورش خوزستان شکل گرفته، این استان رتبه اول در اجرای بسیار موفق طرح مدارس امین در کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پایان با تأکید بر این‌که راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب در پیش داریم، گفت: اگرچه استان خوزستان پیشتاز در کشور است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش بوده و لازمه دستیابی به آن، تلاش شبانه‌روزی طلاب، روحانیون و مبلغانی است که إن‌شاءالله بتوانند حرف دین را با زبانِ مناسب هر رده سنی برای دانش آموزان و خانواده‌هایشان و معلمین دلسوز، بیان کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha