سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله اعرافی در منزل آیت الله  سیدجواد طالقانی

حوزه / مدیر حوزه های علمیه، با حضور در منزل آیت الله سیدجواد طالقانی از این عالم فرهیخته عیادت کرد و برای شفای عاجل این روحانی فاضل و اندیشمند دعا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی با حضور در منزل استاد خود به بیان ویژگی های اخلاقی و سیره علمی و عملی آیت الله سیدجواد طالقانی پرداخت.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان کرد: بنده توفیق داشتم در اوان جوانی در سال های 52 – 53 در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) باب اول مغنی را شاگرد ایشان شوم.

*آیت الله سیدجوادی طالقانی استادی بی بدیل و علی الاطلاق ادبیات است

مدیر حوزه های علمیه افزود: آیت الله سید جواد طالقانی استاد بی بدیل و علی الاطلاق ادبیات مخصوصاً کتاب مغنی هستند، شیرینی آن دوران و خاطرات درس ایشان هرگز از ذهن ها فراموش نمی شود.

*هر روز یک حدیث و سه سوال شیوه درسی استاد طالقانی است

آیت الله اعرافی به سبک تدریس این استاد پیشکسوت حوزه اشاره کرد و ادامه داد: کلاس درس ایشان هر روز با یک حدیث و سه سوال آغاز می شد و گاهی سوالات به صورت حضوری در کلاس مطرح می گردید، ارائه جذاب مطالب، اخلاق نیکو و شایسته، روی گشاده، دقت کافی، تسلط بر مباحث، ارتباط پدرانه و بسیار خوب با طلاب و مطالعه دقیق از الگوهای ممتاز و ذی قیمت حوزه است که طلاب جوان باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

*مدرسین جوان حوزه از سنت ها و سیره گذشته حوزه صیانت کنند

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه تشنه این سیره علمی و عملی است که توسط بزرگان و پیشکسوتان حوزه به میراث گذاشته می شود و امیدواریم نسلی که امروز وارد عرصه تدریس در حوزه می شوند از این سنت ها و سیره هایی که اشاره شد، صیانت و پاسداری کنند.

*آیت الله طالقانی مجمع الفضائل است

وی افزود: برپایی بیش از30 سال کرسی درس و بحث و تدریس بیش از  30 دوره درس مغنی و تربیت هزاران طلبه همچنین تقدیم دو فرزند شهید و جانباز در راه اسلام، آیت الله طالقانی را به «مجمع الفضائل» مبّدل ساخته است و این علما و بزرگان استوانه های علمی و معنوی حوزه علمیه امام صادق علیه السلام می باشند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود حضور عالم با فضل در محله ها، مناطق و مساجد را یکی دیگر از سنت های دیرینه حوزه های علمیه برشمرد و افزود: وقتی عالمی در یک محله، منطقه و مسجد حضور داشته باشد و با مردم تعامل کند می تواند علاوه بر رفع مشکلات دینی و معرفتی اهالی محل همانند آیت الله طالقانی 40 سال عهده دار امامت جماعت مسجد محل را داشته باشد و این از برکات حوزه های علمیه و تبعیت از سیره اخلاقی ائمه اطهارعلیها السلام است.

لازم به ذکر است، آیت الله سید جواد طالقانی از روحانیون فاضل و اندیشمند پس از سال ها تحصیل و تدریس خالصانه و پرورش و تربیت هزاران شاگردان فاضل اکنون در منزل بسیار ساده خود در یکی از محله های قدیمی قم دوران نقاهت را سپری می کند. این استاد فرهیخته   متولد 1314 می باشد .

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • السلام علیک یا ابا عبد الله IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحيم به نام خداوند بخشنده و مهربان سلام علیکم با احترام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران خواستیم کلاس امام زمان شاگردی کنیم دیدم نمیشود کار خوب کم انجام داد . برای همین 2 نفر را برای استخدام در جاهای مختلف معرفی مکینم یتیم هستند و یتیم نوازی از اخلاق اهل بیت بوده است . حمید سلیمی و عبدالله سلیمی خوشحال کردن 2 یتیم باعث رضای خداوند بلند مرتبه است . محبت شما و این دو . یا علی یا حسین یا مهدی .