چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حمله به نمادهای عاشورایی در بحرین

حوزه/ علمای بحرین گفتند: اقدام بزدلانه مزدوران آل خلیفه علیه پرچم ها و نمادهای عزاداری فرزند پیامبر در واقع اهانت به دین و مقدسات و شعائر مردم و بی احترامی به ثوابت دین و میهن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته و همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری محرم، نیروهای امنیتی آل خلیفه در مناطق مختلفی مانند سماهیج، باربار، ابوصبیع، الشاخوره و توبلی نمادها و پرچم های سیاه رنگ عزاداری را از خیابان ها جمع آوری کردند.

خانم ابتسام صائغ از فعالان حقوق بشر بحرین گفت: این اهانت ماموران آل خلیفه واکنش شدید مردم را در پی داشت و موجب خشم شیعیان کشور شد و در مقابل، عناصر امنیتی نیز برای سرکوب مردم از گازهای اشک آور استفاده کردند.

اهانت به نمادهای عاشورا مصداق نقض آزادی های دینی است

انجمن حقوق بشر بحرین نیز این اقدام نظام در اهانت به نمادهای عاشورایی و ترساندن اهالی را محکوم کرد و افزود: اهانت به نمادهای عاشورایی از موارد نقض حقوق بشر و آزادی های دینی به شمار می رود.

در پی این اقدام همچنین احمد الصفار مسئول رصد و ثبت سازمان اروپایی بحرینی حقوق بشر گفت: سرکوب نمادهای عاشورایی و برچیدن پرچم های سیاه که از سال 2011 به صورت برنامه ریزی شده انجام می شود نشان دهنده وجود سیاست ظلم طایفه ای در میان مسئولان نظام است.

وی افزود: جلوگیری از برگزاری نماز جمعه و مبارزه با نمادهای عاشورایی نقض آشکار آزادی های دینی و اعتقادی است که در تمام قوانین بین المللی محترم شمرده شده، اما مسئولان بحرین برای این آزادی ها ارزشی قائل نیستند.

پیش از این نیز ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه از مردم خواسته بود با قدرت در برابر هرگونه اقدام آل خلیفه برای از بین بردن نمادهای عاشورایی بایستند و با آن مقابله کنند و در برابر این جنایت نظام سکوت نکنند.

اهانت به نمادهای عاشورا، اهانت به دین است

علمای بحرین نیز روز گذشته با صدور بیانیه ای این اقدام آل خلیفه در اهانت به نمادهای عاشورا را محکوم کردند و گفتند اکنون برای پنجمین سال پیاپی است که مزدوران آل خلیفه به پرچم های عاشورایی اهانت می کنند و این در حالی است که عاشورا و نمادهای آن جایگاه ویژه ای نزد شیعیان دارند.

در این بیانیه آمده: اقدام بزدلانه مزدوران آل خلیفه علیه پرچم ها و نمادهای عزاداری فرزند پیامبر در واقع اهانت به دین و مقدسات و شعائر مردم و بی احترامی به ثوابت دین و میهن است که صدها سال است در میام مردم رایج است و در برابر این اقدامات نظام شعار و فریاد مردم همچنان این جمله است که «إنی أحامی أبدا عن دینی» و این مردم هیچ گاه اجازه نمی دهند دین و هویت آنها بازیچه دست مزدوران نظام شود.

علمای بحرین افزودند: مساله محاکمه شیخ عیسی قاسم و محاصره محل زندگی ایشان  نیز در ایام عاشورا نزد مردم زنده است و به آن توجه دارند؛ چرا که مردم حافظت از این عالم دینی را حفاظت از دین و میهن می دانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha