پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانشجوی محجبه کانادایی از شرکت درامتحان محروم شد

حوزه/ یک دانشجوی دختر محجبه در کبک ، به دلیل اینکه حاضر نشد بخشی از حجاب خود را بردارد از شرکت در یکی از امتحاناتش در یک دانشکده مقدماتی محروم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از ctvnews.ca، یک دانشجوی دختر محجبه در کبک کانادا، به دلیل اینکه حاضر نشد حجاب خود را بردارد از شرکت در یکی از امتحاناتش در یک دانشکده مقدماتی درکانادا محروم شد.

دو هفته پیش استاد زیست شناسی این دانشجوی دختر به بهانه اینکه او روی گوش‌هایش هدفن گذاشته است و قصد تقلب در امتحان را دارد،  از او خواسته بود حجابش را کنار بزند، اما این دختر مسلمان حاضر به برداشتن حجاب نشده بود و در نتیجه اجازه شرکت در امتحان را پیدا نکرد.

لاین لگار سخنگوی دانشکده دی میسونوی با بیان اینکه این دانشجو فعلا فرم شکایتی درباره عملکرد دانشکده پر نکرده است، گفت که مدیریت قصد جبران حادثه پیش آمده را دارد.

سخنگوی این دانشکده همچنین اعلام کرد: مسئولین آموزشی قصد دارند برای از بین بردن سوءتفاهمات زمان دیگری را برای امتحان گرفتن از این دختر دانشجو تعیین کنند و آن‌ها به دنبال تعیین شیوه‌هایی برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی در آینده هستند.

فیلیپ کولیارد، رئیس دولت کبک در کانادا نیز روز دوشنبه درخصوص این اتفاق گفت: به نظر می‌رسد که این معلم از نظر شخصی خودش استفاده کرده تا مانع تقلب شود. من فکر می‌کنم این مسئله نشان می‌دهد که تک تک ما مردم در جایگاه خودمان بهترین موقعیت برای مدیریت درست این گونه مسائل را داریم و در صورت مدیریت مناسب چنین سوءتفاهماتی پیش نمی‌آید.

وی افزود: دولت من به تازگی لایحه‌ای در رابطه با تطابق مذهبی معرفی کرده و به زودی فرصتی برای بحث و بررسی این مشکلات ایجاد می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha