پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدارس یزد

حوزه/ بانوان طلبه شش مدرسه فعال شهر یزد از ابتدای سال تحصیلی جدید از برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی و پزوهشی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار برگزاری «حوزه» در یزد؛ شهرستان یزد به عنوان مرکز استان یزد یکی از شهرستان های دهگانه این استان یزد که بیشترین تعداد مدارس علمیه خواهران را به خود اختصاص داده است و هم اکنون تمام شهرستان های استان یزد از نعمت وجود مدرسه علمیه خواهران برخوردارند.علاوه بر اخبار منتشر شده هفته های قبل از این مدارس، چند خبر کوتاه دیگر تقدیم می شود:

* مشاوره نگارش پایان نامه

 نشست مشاوره و راهنمایی نگارش پایان نامه با حضور حجت الاسلام زارع، در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(علیه السلام) برگزار شد.  در این نشست یک روزه تعدادی از طلاب که مشغول به نگارش پایان نامه  در مقطع سطح 3 بودند ، برای مشاوره و راهنمایی با استاد معرفی شدند.

برپایه این گزارش، نشست مشابهی نیز در شهریورماه برگزار شد که در این جلسه استاد پیرامون نحوه انتخاب موضوع، نگارش طرح تحقیق (سوال اصلی، سوال فرعی، چکیده، مقدمه و...) همراه با مثال های متعدد و به صورت عملی پرداخت.

*بازدیدنمایندگان رهبری از امام حسین(ع)

 نمایندگان مقام معظم رهبری از مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد بازدید کردند. در این دیدار معنوی نمایندگان معظم له ضمن قدردانی از زحمات اساتید و کادر مدرسه سخنانی را به نقل از رهبری بیان کردند که «سلام مرا به اساتید و کادر مدارس برسانید و از زحمات ایشان قدردانی نمایید. به مسئولین و اساتید توصیه نمایید حوزه ها باید انقلابی بماند، تماش تلاش خود را در جهت انقلابی ماندن حوزه ها  به کار گیرند.»

در ادامه مراسم با اهدای هدایایی متبرک از سوی رهبر انقلاب  از زحمات اساتید و کادر مدرسه تقدیر شد.

*برگزاری جلسه فرهنگی

 

اولین نشست فرهنگی با حضور طلاب جدیدالورود وجمعی از طلاب و کادر در مدرسه علمیه حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) برگزار شد و خانم یاوری مدیریت مدرسه به بیان آداب طلبگی وخصوصیات یک طلبه ممتاز پرداخت و هماهنگی بین امور خانه و مدرسه را خواستار شد.

 

در ادامه این نشست، استاد اخلاق « احمد آبایی»   به تقویت مهارت خوب گوش دادن اشاره کرد و افزود:  تقویت این بنیه نه تنها برای ارتقاء سطح آگاهی طلاب ،بلکه برای داشتن یک زندگی آرام وخوب کمک بسیار بزرگی می تواند باشد.

وی سپس به یکی دیگر از مهارت های زندگی یعنی بالا بردن قوه صبر و تحمل اشاره کرد وگفت:  ریشه بسیاری از ناهنجاری ها یی که باعث از هم پاشیده شدن کانون خانواده ها می گردد،تصمیم های عجولانه ونداشتن صبروتحمل دربرخورد با مشکلات است.

*آزاده سرافراز در مدرسه الزهرا(س) یزد: شهدا را فراموش نکنیم

نعیمی یکی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس یزد در نشست طلاب مدرسه الزهرا(س) یزد خاطر نشان کرد :هرچند اسارت عزیزان ما قابل مقایسه با اسارت اهل بیت امام حسین(علیه السلام)نیست امادتاریخ تکرار شد به گونه ای که ما را پس از اسارت، از شهرهای عراق عبور می­ دادند ومردم کف زنان و هلهله کنان شادی می­ کردند  و به سمتمان سنگ و چوب پرتاب می کردند .

وی ادامه داد: در دوران اسارت، اسرا شرایط سخت را پذیرفته بودند وعلیرغم مشکلات و با امکانات کم خلاقیت های بسیاری از جمله آشپزی، شیرینی پزی ،گلدوزی و...داشتند.

این آزاده سرافراز که بانی برپایی نمایشگاه عکسی از شهدا در مدرسه علمیه الزهرا(س) بود به بانوان طلبه گفت: آزاده سرافراز  در با رفتارهایمان اجازه ندهیم یاد شهدا فراموش شود.

برپایه این گزارش، تعدادی از دانش آموزان دبستان نیز از نمایشگاه برپا شده در این مدرسه و روایتگیری این آزاده سرارافراز بهره مند شدند.

*دعوت از طلاب مدرسه الزهرا(س) یزد برای تقویت فضای مجازی در محرم

خانم جوشی زاده یکی از فعالان فضای مجازی این مدرسه علمیه در صبحگاه طلاب در سخنانی با تسسلیت ایام سوگواری ماه محرم به بیان اهمیت طلاب در عرصه فضای مجازی پرداخت.

وی از برگزاری جلسات هفتگی آموزشی آشنایی با کوثر نت خبرداد و افزود: طلاب باید در فضای مجازی فعال شوند ودر مقابل جنگ فرهنگی مخالفت خود رانشان دهند و در هر شرایطی می توان به عنوان سرباز حاضر در میدان جهاد کرد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha