جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 395531
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
جمع آوری نمادهای عاشورایی در بحرین

حوزه/ نیروهای امنیتی در ۱۵ منطقه مختلف بحرین به نمادهای عزاداری و عاشورایی اهانت کرده و به جمع آوری این نمادها و پرچم ها از خیابان ها پرداخته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مزدوان وابسته به آل خلیفه همچنان به اهانت به نمادهای عاشورایی در بحرین ادامه می دهند و در این زمینه به جمع آوری پرچم های عزاداری که نشان از وجود شیعیان در بحرین دارد مشغول هستند.

نیروهای امنیتی آل خلیفه در این راستا در شهرها و مناطق مختلفی همچون شهرکان، صدد، کرانة، المقشع، کرزکان و مناطق مختلف دیگر اقدام به برچیدن نمادها و پرچم های عزاداری کردند.

در این زمینه مرکز حقوق بشر بحرین در گزارش روز دوشنبه خود درباره اوضاع حقوق بشر در بحرین ضمن اشاره به افزایش بازداشت ها و نقض آزادی های اجتماعی و دینی در بحرین گفت: نقض آزادی های دینی شیعیان شامل پرچم های حسینی نیز شده و نیروهای امنیتی با استفاده از زبان زور، نمادهای عاشورایی را از مناطق مختلف جمع آوری می کنند و علاوه بر این برای روحانیون و سخنرانان مجالس حسینی محدودیت هایی ایجاد کرده اند.

این مرکز اظهار نگرانی کرده که به واسطه این اقدامات غیر قانونی نظام، هزاران نفر از مردم بحرین از حق خود در آزادی انجام شعائر دینی محروم شوند.

در این گزارش آمده: منطقه محاصره شده الدراز حدود 18 حسینیه ویژه مردان و 10 حسینیه ویژه بانوان دارد و در ایام محرم حدود 70 مجلس عزاداری عمومی در این منطقه برگزار می شود، اما محاصره این منطقه توسط نیروهای امنیتی و بسته شدن 21 ورودی این منطقه و قرار دادن نقاط ایست بازرسی باعث شده رفت و آمد به این منطقه به سختی صورت بگیرد و بزرگ ترین نماز جمعه این منطقه تعطیل شود و این در حالی است که سخنرانان و مداحان مجالس حسینی نیز روزانه به مراکز امنیتی احضار می شوند.

مرکز حقوق بشر بحرین ادامه داد: نیروهای امنیتی در 15 منطقه مختلف بحرین به نمادهای عزاداری و عاشورایی اهانت کرده و به جمع آوری این نمادها و پرچم ها از خیابان ها پرداخته اند و علاوه بر این هنگامی که با اعتراض مردم عزادار روبرو شده اند برای سرکوب آنها از گازهای اشک آور و سمی استفاده کرده اند در حالی که تمام این اقدامات با معاهدات بین المللی حقوق مدنی و قوانین بین المللی حقوق بشر منافات دارد.

در پی استمرار اهانت آل خلیفه به نمادهای عزاداری و عاشورایی علمای بحرین با صدور بیانیه ای مجدد، این اقدام نیروهای امنیتی را محکوم کردند و این اقدام آنها را جنون آمیز دانستند که برای انتقام جویی از مردم انقلابی و تحکیم دیکتاتوری و نقض کرامت و اهانت به دین و شعائر دینی انجام می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha