پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام یونس گلی معاون تهذیب حوزه ایلام

حوزه/ حجت الاسلام گلی تصریح کرد: جامعه و امت زنده و بالنده از نگاه قرآن و اهل بیت (ع) جامعه ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن زنده باشد، نه این که خدایی ناکرده هرکس سرش به کار خودش گرم باشد و نسبت به گناهان اطراف بی مسئولیت باشد.

حجت الاسلام یونس گلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ایلام با تاکید بر ضرورت معرفت افزایی در مجالس عزاداری امام حسین(ع)، گفت: هدف قیام ابی عبدالله(ع) نباید در هیاهوی سنج و طبل گم شود، بلکه ما باید در این روزه ها و شب ها شعور حسینی را بیشتر فریاد بزنیم و تببین کنیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت را از اهداف قیام حسین خواند و افزود: ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم و نگذاریم که انحرافی در جامعه ایجاد شود؛ وقتی که نسبت به گناهان، ظلم ها و بی اعدالتی ها دغدغه مند و حساس شدیم می توانیم بگوییم لبیک یا حسین (ع).

معاون حوزه علمیه استان ایلام،  با تاکید بر این که باید به امر به معروف و نهی از منکر بیشتر پرداخته شود، ادامه داد: خداوند در آیه 110 سوره آل عمران می فرماید «كُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ ءَامَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَیْراً لَّهُم مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ/ شما بهترین امّتى هستید كه براى مردم ظاهر (وگزیده) شده‏اید. به خوبى‏ها فرمان مى‏دهید و از بدى‏ها و زشتى‏ها، نهى مى‏كنید و به خدا ایمان دارید. و اگر اهل كتاب (نیز به چنین آئین درخشانى) ایمان آورده بودند، قطعاً برایشان بهتر بود. برخى از آنان مؤمنند، ولى بیشترشان فاسق‏اند».

حجت الاسلام گلی تصریح کرد: جامعه و امت زنده و بالنده از نگاه قرآن و اهل بیت (ع) جامعه ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن زنده باشد، نه این که خدایی ناکرده هرکس سرش به کار خودش گرم باشد و نسبت به گناهان اطراف بی مسئولیت باشد.

وی در پایان بر فرهنگ سازی تذکر لسانی تاکید کرد و گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در منابر و مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) تبیین گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha