جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اهانت به نمادهای عاشورایی در بحرین

حوزه/ طارق الحسن رئیس دستگاه امنیتی بحرین در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی با برچیدن پرچم ها و نمادهای حسینی فقط قانون را اجرا کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نظام آل خلیفه که در روزهای گذشته به نمادهای عاشورایی شیعیان بحرین اهانت کرده بود، پس از محکوم کردن این عمل اهانت آمیز از سوی مردم و علما دست از این اهانت خود برنداشت و روز گذشته نیز اقدام به برچیدن پرچم های عزاداری از خیابان ها نمود و علاوه بر این شهرها و مناطق جدیدی نیز به لیست شهرهای قبلی اضافه شد که در این زمینه به عنوان مثال منطقه عالی شاهد هجوم نیروهای امنیتی و تحریک مردم توسط آنها و برچیدن نمادهای عاشورایی از خیابان ها بود.

مردم عالی نیز در پی این اقدام اهانت آمیز آل خلیفه به صورت خودجوش در مرکز منطقه جمع شدند و شعار لبیک یا حسین سر دادند. مردم عالی در ین تجمع سیاست ظلم و بی عدالتی طایفه ای نظام بحرین را محکوم کردند و خواستار توقف اهانت آل خلیفه به نمادهای عاشورایی و محترم شمردن آزادی های دینی در کشور شدند.

نیروهای امنیتی نیز اعلام کردند برای سرکوب مردم از تمام ابزارها و روش های ممکن استفاده می کنند و تاکید کردند که در برخورد با مردم نرمش نخواهند داشت و این در حالی است که روز گذشته علمای بحرین نیز اعلام کرده بودند مردم در برابر خباثت مزدوران نظام دست بسته نخواهند نشست.

در این میان وزارت کشور بحرین نیز به سیاست ناچیز شمردن این اهانت ماموران امنیتی به نمادهای عاشورایی روی آورد و طارق الحسن رئیس دستگاه امنیتی کشور در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی با برچیدن پرچم ها و نمادهای حسینی فقط قانون را اجرا کرده اند، چون ما اصرار داریم احیاء مراسم عاشورا در مسیر صحیح خود قرار بگیرد تا بدین ترتیب حمایت خود را از اقدام توهین آمیز و ضد حقوق بشر ماموران خود اعلام کرده باشد.

فعالان حقوق بشر بحرین می گویند این بیانیه آل خلیفه به منزله حمایت رسمی و مستقیم آنها از این اقدام ظالمانه و اهانت آمیز و نقض آزادی های دینی در عاشورا می باشد و تاکید کردند این سخنان مسئول امنیتی کشور سندی محکم برای اثبات ظلم به شیعیان و اعتقادات و نقض حقوق آنها در بحرین است.

جواد فیروز رئیس مؤسسه حقوق بشری "سلام البحرین" نیز گفته حمله نظام بحرین به نمادهای عاشورا و برچیدن پرچم های حسینی و بازداشت و احضار سخنرانان و روحانیون و مداحان دلیل دیگری بر وجود ظلم و بی عدالتی دینی در این کشور است و این در حالی است که هر شهروندی حق دارد شعائر دینی خود را آزادانه به جا بیاورد و دولت هم وظیفه دارد بستر مناسب را برای برپایی این مراسم آماده سازد.

وی افزود: محدود ساختن آزادی های دینی و اهانت به نمادهای عاشورایی و بی عدالتی دینی در بحرین بر خلاف قانون اساسی کشور و معاهدات بین المللی بحرین است.

فیروز ادامه داد: سازمان های حقوق بشر موارد متعدد و فراوانی را از بی عدالتی نظام بحرین نسبت به شیعیان ثبت کرده اند و گزارش های خود را نیز به هیئت های بین المللی ارائه کرده اند تا جلوی این ظلم های بی شمار گرفته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha