جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید عباس حسینی پور

حوزه/ معاون آموزش و امور واحد های آموزشی حوزه علمیه یزد گفت: در تمامی مدارس علمیه استان ۳ کارگروه علمی ادبیات، فقه و اصول و فلسفه و کلام تشکیل شده است.

معاون آموزش و امور واحد های آموزشی حوزه علمیه یزد در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در یزد با تشریح مهمترین برنامه های آموزشی این استان در سال تحصیلی 96-95  از تشکیل شوراهای علمی در مدارس خبرداد و گفت: در تمامی مدارس علمیه استان 3 کارگروه علمی ادبیات، فقه و اصول و فلسفه و کلام تشکیل شده است که مدیر و معاون آموزش مدرسه به عنوان رئیس و دبیر کارگروه ها و تعدادی از اساتید همان مدرسه به عنوان اعضای کارگروه علمی می باشند که در مجموع 100 نفر در این کارگروه ها عضو هستند.

سنجش علمی طلاب

وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید طلاب استان به دو صورت شفاهی و کتبی و هر کدام هم در دو مرحله مورد سنجش علمی قرار خواهند گرفت تا وضعیت علمی طلاب جهت برنامه ریزی های بهتر آموزشی در استان مشخص گردد.

حجت الاسلام حسینی پور در ادامه افزود: یکی از برنامه هایی که قرار است امسال برگزار گردد رسیدگی به وضعیت طلابی است که در طول 3 سال تحصیلی دچار افت تحصیلی بوده اند. اجرای این برنامه نیاز به شناسایی این دسته از طلاب بود که در اولین گام معاونین آموزش مدارس استان روند تحصیلی طلاب را در سه سال تحصیلی 92 تا 94 را بررسی کرده و گزارش آن به استان ارسال شد که امید است این رسیدگی هرچه سریعتر انجام شده و نتیجه آن اعلام شود.

برگزاری کارگاه های ادبیات در مدارس

وی افزود: در سال تحصیلی جدید طرح کارگاه های ادبیات ویژه طلاب پایه های اول تا ششم با محوریت مناجات خمسه عشر و زیارت جامعه کبیره در مدارس به جهت ارتقاء سطح علمی ادبیات در حال برگزاری است.

نظم بخشی به مباحثات طلاب

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد اظهار داشت: طرح نظارت بر مباحثات که از نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته شروع شد امسال با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

تشکیل دوره های دانش افزایی ویژه اساتید

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: دوره های دانش افزایی ادبیات، فقه ، اصول و عقاید جهت اساتید استان برنامه ریزی شده است  که امید است تا پایان سال تحصیلی برگزار گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha