پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علیرضا اعرافی

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه گفت: در دیدار اعضای شورای عالی حوزه با رهبر معظم انقلاب بحث حوزه عصر انقلاب و عصر انزوا ترسیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی در آیین تکریم و معارفه معاونین و مدیران مرکز مدیریت حوزه های علمیه اظهارداشت: برنامه های تحولی حوزه با نظر رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، مدیران حوزه و بر اساس نیازسنجی های موجود که در قالب 36 مورد دسته بندی شده است می باشد.

عضو شورای عالی حوزه افزود: من برای برنامه های مدنظر، دیدارها و ملاقات هایی بعضاٌ چندین بار با مراجع عظام و رهبر انقلاب داشته ام، بطوری که مقام معظم رهبری در طرح و برنامه پیشنهادی بنده فرمودند که طرح خوبی است و توصیه هایی هم داشتند.

آیت الله اعرافی با اشاره به نکات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در این دیدار ایشان نکات ارزشمندی را متوجه حوزه های علمیه و نقشی که دارند را گوشزد فرمودند، که «توجه و حرکت در مسیر حوزه انقلابی»، «توجه به همه ابعاد نظام و جامعه»، « تفکر، رشد و تولید علم»، « مبارزه با انحرافات »، « برخورداری نظام حوزه از یک برنامه جامع»، « ترسیم چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت» از جمله این نکات ارزشمند بود.

امام جمعه قم ادامه داد: « نیازسنجی»، « ابزار سنجی»، « ارزیابی و قابلیت انعطاف»، « قابلیت اجرا طرح ها و برنامه »، « توجه به همه نیازهای جامعه و پاسخ گویی به آنها»، « تئوری سازی»، « تاکید بر چابک سازی ظرفیت موجود»، « عدم تشکیل دیوانسالاری در حوزه»، « تاکید بر بهبود وضع معیشتی طلاب»، « رشد همزمان تهذیب و تعلیم »، « تربیت مبلغ» از  دیگرنکاتی بود که مقام معظم رهبری حوزه را موظف به عمل و انجام آن سفارش کردند.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه های مراجع معظم تقلید و نکته نظرات آنان اشاره کرد و افزود: در دیدارهای متعدد مراجع معظم تقلید نکاتی از جمله ؛ « توجه به امور اخلاقی»، « توجه به خانواده طلاب »، « احیای سنت های حوزه و تقویت آن اصل اصیل»، « تقویت و نگاه ویژه به حوزه و مدارس علمیه شهرستان ها»، « توسعه عمرانی مدارس علمیه در سایرشهرها»، « رشد و توسعه فعالیت های تبلیغی در عرصه بین الملل»، « توجه به نخبگان حوزه و طلبه دانشجویان » اشاره کردند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری ازسخنان خود به تدوین سند ارتباطی معاونین و مدیران مرکز مدیریت اشاره کرد و گفت: همراه با این سند، احکام و تکالیف بودجه ای ابلاغ می شود که هر یک موظف هستند در راستای بهره از ظرفیت موجود نسبت به تحول، پویایی در حوزه گام های موثری بردارند.

وی با بیان اینکه « مجموعه نظامات »، « طرح آمایش» از طرح های ویژه و ضروری حوزه ها در راستای طرح تحول حوزه می باشد، افزود: « هدفمندی مزایا»، « طرح کارویژه های روحانیت»، « نقشه جامع رشته ها»، « تکمیل درختواره علمی »، « تکمیل و اصلاح سطح یک»، « مدرسه الگو»، « تکمیل ساختار حوزه» می بایست به عنوان موارد پایدار طرح تحول حوزه مورد توجه قرار بگیرند تا بتوانیم به عنوان یک سند چشم انداز اولیه با سرعت به ملاک ها ، محورها و شاخص های مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha