جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام احمد رهدار

حوزه/ رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه، نقش یهودیان دربار یزید در ایجاد واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازاصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار، امروز در جمع عزاداران حسینی هیئت انصارالحسین(ع) اصفهان، با طرح این سؤال که چرا یک جامعه اسلامی طرفدار پیامبر(ص) به یک باره در برابر حضرت اباعبد الله الحسین(ع) قرار گرفته و علاوه بر به شهادت رساندن ایشان و یاران‌شان، اهل بیت ایشان را به اسارت بردند؟، به نفوذ یهودیان در جامعه اسلامی در صدر اسلام که توسط یکی از خلفا مطرح شده و هدف آن تقدس زدایی از اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود اشاره کرد و گفت: یکی از این افراد، «کعب الاحبار» یهودی بود که به ظاهر مسلمان شده بود.

وی با بیان این که این جریان دو مأموریت داشت، افزود: اولین مأموریت این‌ها این بود که تمام ویژگی های منحصر بفرد و اختصاصی امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) و اهل بیت(ع) را در ظاهر از آن ها بگیرند و برای رسیدن به این هدف، به ساختن احادیث جعلی و بدلی روی آوردند.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه، با بیان این که، واقعه لیلة المبیت، کساء، حدیث "أنَا مَدینَةُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها"، و بسیاری از موارد دیگر از جمله افتخارات علی(علیه السلام) و خاندان پاکش بود، خاطرنشان کرد: در مقابل این واقعیات، کعب الاحبار نیز شروع به ساختن احادیث جعلی کرد تا جایی که می بینیم در کتاب صحیح بخاری، از بین 600 هزار روایتی که جمع شده است، حتی یک روایت هم از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) وجود ندارد.

 وی افزود: اما پروژه گرفتن انحصارات و ویژگی های اختصاصی امام علی(ع) و خاندانش توسط نفوذی های یهودی در جهان اسلام، با شکست مواجه شد، زیرا شرافت خط پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) آنقدر بالا بود که با تحریف هم نتوانستند به آن خدشه ای وارد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رهدار در ادامه، ماموریت دوم کعب الاحبار و پیروان او را، ساختن روایات اعتقادی غیر سیاسی و همچنین روایاتی دروغین در خصوص معاد، برزخ، و آسمان ها دانست و گفت: آنان در روایات‌شان خدایی را ساختند که جسم می شود، انبیایی که خطا می کنند و یا معاد و برزخی که بسیار وحشتناک بود؛ در نتیجه سپهر اعتقادی اهل سنت، توسط کعب الاحبار یهودی بسته شد و در نهایت با به انحراف رفتن آن جامعه، کارهایی شد که نباید می‌شد.

رئیس موسسه فتوح اندیشه خاطرنشان کرد: در ماجرای کربلا نیز شاهد هستیم که در پشت صحنه و در دربار یزید و ابن زیاد، هم یهودیان و هم مسیحیان حضورداشتتد.

این پژوهشگر حوزوی، با بیان این که مردم کوفه، یک شبه تصمیم به جنگ و به شهادت رساندن امام حسین(ع) و یارانش نگرفتند، بلکه از قبل اتفاقاتی افتاده بود که ذهن مردم را از طرق مختلف همچون تهدید، تطمیع و ... مدیریت کردند، گفت: نتیجه این اقدمات، باعث شد که مردم کوفه در روز عاشورا در شرایطی در برابر ابا عبدالله(ع) و یارانش قرار گرفتند که می دانستند، ایشان نوه پیامبر(ص) و پسر حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) است و خوب هم می فهمیدند طرف مقابل شان کیست؟

حجت الاسلام و المسلمین رهدار در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز، دشمنان ما بی کار ننشسته اند و از این رو باید مراقب باشیم که مبادا با برنامه ریزی های‌شان، به سمتی نرویم که فرزندان‌مان جلوی ما بایستند؛ زیرا تاریخ همواره تکرار می شود‌.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha