شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ توليت آستان قدس رضوي گفت: مقام معظم رهبري پرچم نهضت خدمت رساني به محرومان و مستضعفان را برافراشته اند و وظيفه همه ماست تا با همدلي و هم افزايي در جهت گره گشايي از امور مردم و رفع مشكلات و دغدغه هاي آنان حركت كنيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سيد ابراهيم رئيسي، در ديدار با رئيس و هيئت امناء كميته امداد امام خميني(ره) ضمن عرض تسليت ايام شهادت حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) و ياران باوفايش اظهار داشت: در سيره و سلوك ائمه معصومين(ع) پس از عبوديت و بندگي خداوند، توجه به محرومان جايگاه ويژه اي دارد.

وي تصريح كرد: مقام معظم رهبري پرچم نهضت خدمت رساني به محرومان و مستضعفان را برافراشته اند و وظيفه همه ماست تا با همدلي و هم افزايي در جهت گره گشايي از امور مردم و رفع مشكلات و دغدغه هاي آنان حركت كنيم. البته همه اجزاي دولت نيز بايستي با اين انگيزه و انديشه به ياري محرومان و مستضعفان بشتابند و با پياده كردن اقتصاد مقاومتي زمينه ايجاد اشتغال پايدار و كارهاي زيربنايي و اصولي را فراهم نمايند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه كارهاي قابل تقديري توسط كميته امداد امام خميني(ره) در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي صورت گرفته است، اظهار داشت: در سالهاي اخير نيز كارهاي شايسته اي مانند وام مسكن و جهيزيه انجام شده كه توانسته به ازدواج و سامان يافتن جوانان كمك کند.

وي با تاكيد بر لزوم توسعه كمي و كيفي خدمات به محرومان و مستضعفان، ابراز داشت: آستان قدس رضوي اولويت خود را در محروميت زدايي ابتدا در مشهد و استان های خراسان متمركز كرده و با عنايت حضرت امام رضا(ع) در مراحل بعدي ان شاءالله به استان هايي مانند سيستان و بلوچستان خواهيم رسيد.

حجت الاسلام والمسلمین رئيسي خاطرنشان كرد: در كميته امداد امام خميني(ره) در زمينه شناسايي نقاط محروم و آسيب پذير مطالعات خوبي صورت گرفته كه از منابع اطلاعاتي آن، براي كمك رساني به اقشار محروم استفاده خواهيم كرد.

وي تاكيد كرد: اميدواريم با همكاري و تعامل سازنده و اثربخشي كه در مجموعه آستان قدس رضوي و كميته امداد حضرت امام(ره) شكل گرفته شاهد رفع هرچه بيشتر محروميت و خدمت شايسته به مردم عزيز ايران اسلامي باشيم.

مهندس پرويز فتاح، رئيس كميته امداد امام خميني(ره) نيز در اين ديدار ضمن تقدير از همكاري آستان قدس رضوي، اظهار داشت: مفتخريم اعلام نماييم كه امروز هر مددجوي كميته امداد كه به مشهد مقدس مشرف مي شود، حتما يك وعده را مهمان خوان پربركت امام رضا(عليه السلام) در مهمانسراي حضرت مي‌شود و شرايط تشرف و بهره مندي مددجويان از فضاي قدسي حرم مطهر بسيار تسهيل شده است.

وی تصريح كرد: بين مجموعه كميته امداد امام خميني(ره) و آستان قدس رضوي تفاهم نامه هاي متعددي امضاء شده و با عنايت حضرت امام رضا(ع) پس از ورود آستان قدس به حيطه خدمت رساني به محرومان، افق هاي ما براي خدمت رساني بسيار توسعه يافته است.

برپایه این گزارش، در پايان اين ديدار يكي از مددجويان كارآفرين كميته امداد امام خميني(ره) يك جلد قرآن نفيس كه با خط نسخ عربي به نگارش درآورده است را به آستان قدس رضوي اهداء كرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha