جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجاهدی شاعر

حوزه/ مداحان نباید با برخی حرکات و گفتار ناشایست و دور از شأن مجالس اهل بیت(ع) بهانه به دست دشمنان شیعه و مکتب بدهند.

محمد علی مجاهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بدون تردید بیان و به تصویر کشیدن مطالب خرافه آلوده و گزافه آلود و غلو و مطالب موهن و اهانت آمیز به جای خدمت به فرهنگ اهل بیت (ع) در مسیر خیانت به این دستگاه مقدس است و به این طریق به اصل و اساس آن لطمه و ضربه وارد می شود.

وی افزود: اتفاقاً دشمن نیز به دنبال همین شرایط است تا از این وضعیت سوءاستفاده کرده و به دنبال عملی کردن نقشه هایش برای ضربه زدن به مکتب تشیع باشد.

این شاعر پیشکسوت آیینی همچنین با اشاره به این که متاسفانه بیان برخی از اشعار و مطالب موهن باعث فراهم آمدن خوراک مناسب برای فعالیت بیشتر وهابیت علیه شیعه است، گفت: آن ها به دنبال چنین فرصت هایی هستند که با بهره گیری از میلیاردها تومان پول نفت و تبلیغات رسانه ای به شیعه و اعتقادات آن ضربه بزنند و این ما هستیم که باید با هوشیاری و مراقبت بیشتر ، جلوی این توطئه و خواسته شوم آن ها را بگیریم نه این که خدای ناکرده خودمان آب به آسیاب دشمن بریزیم.

وی در ادامه با تاکید بر این که ما باید ابعاد ارزشی ، حماسی ، معرفتی ، اخلاقی و اجتماعی مکتب اهل بیت(ع) به خصوص فرهنگ حسینی را به دنیا نشان دهیم، افزود: در این خصوص هم شاعران و مداحان و هم وعاظ و خطبا رسالت مهمی برعهده دارند و باید با احساس مسئولیت و دغدغه دینی و انقلابی وارد عمل شده و نقش آفرینی کنند.

مجاهدی همچنین بیان داشت: به هر حال رفتار و حرکت ما باید به گونه ای باشد که بتوانیم به خوبی در زمانه کنونی به فریاد "هل من ناصر" امام حسین(ع) پاسخ دهیم که این ندا در هر زمانی وجود دارد و اگر واقعاً به این ندا پاسخ نمی دهیم دست کم با پرهیز از مطالب بی اساس و خرافه ، در مسیر خدمت به دشمنان امام حسین(ع) گام برنداریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha