شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصویر آرشیوی از حملات نیروهای یمنی به پایگاههای نظامی در جنوب عربستان سعودی

حوزه / در حملات تلافی‌جویانۀ توپخانه‌ای نیروهای یمنی به مواضع عربستان در یمن، سه فرماندۀ ارشد سعودی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پرس تی وی، در حملات تلافی‌جویانۀ توپخانه‌ای نیروهای یمنی به مواضع عربستان در این کشور فقیر،  سه فرماندۀ ارشد سعودی کشته شدند.

نظامیان ارتش یمن، در این حملات تلافی‌جویانه که روز جمعه (16 مهر) صورت گرفت، با پشتیبانی نیروهای مبارز کمیته‌های مردمی، نظامیان سعودی مستقر در منطقۀ صرواح را در استان مآرب در غرب این کشور هدف حمله قرار دادند.

ژنرال عبدالرب الشدادي، شایف العامری و علی الحمیصی، سه تن از فرماندهان عالی رتبۀ سعودی، در  این حملات کشته شدند.

منابع خبری همچنین از کشته‌شدن ده‌ها افسر و سرباز دیگر سعودی در این حملات خبر دادند.

در همین حال، مبارزان جنبش انصارالله یمن، با پشتیبانی یگان‌های متحد ارتش، با موشک بالستیک، پایگاه نظامی الفیصل را در حومۀ شهر خميس مشيط در استان العسیر در جنوب غرب عربستان سعودی هدف قرار دادند.

موشک قاهر 1 که در یمن تولید می‌شود، با موفقیت‌ به اهداف خود در پایگاه الفیصل اصابت کرد و خسارات سنگینی به ساختار آن وارد کرد.

این در حالی است که گزارشی از تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

نیروهای ارتش یمن همچنین روز دوشنبه با موشک زلزال 3 پایگاه نظامی «المنتزه» را در منطقۀ «ظهران» در استان عسیر هدف قرار دادند.

حملات تلافی‌جویانۀ نیروهای یمن به مواضع عربستان سعودی در حالی ادامه دارد که ریاض از مارس 2015 در تلاش برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، متحد نزدیک خود در یمن، بدون مجوز سازمان ملل، تجاوز گسترده‌ای را به خاک این کشور آغاز کرده است.

این حملات همچنین با هدف تضعیف جنبش مردمی انصارالله (حوثی ) که از سپتامبر سال 2014 کنترل صنعا، پایتخت یمن را به دست گرفته‌اند، صورت می‌گیرد.

در حملات هوایی جنگنده‌های عربستان سعودی، اغلب مناطق مسکونی، تأسیسات و زیرساخت‌های یمن هدف قرار گرفته‌ و بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مدارس و کارخانجات ویران شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در حملات عربستان سعودی تاکنون حدود 10 هزار یمنی کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

جنگ ویرانگر عربستان سعودی همچنین به شیوع وبا در این کشور منجر شده است.

صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، روز جمعه، با اشاره به شیوع وبا در یمن، درباره اوضاع اسفناک «میلیون‌ها کودک» در یمن ابراز نگرانی کرد.

در تحولی دیگر، اسماعیل ولد شیخ احمد، نمایندۀ سازمان ملل در یمن، روز جمعه، اعلام کرد در چند روز آتی آتش بس 72 ساعته‌ای اعلام خواهد کرد که قابل تمدید است.

نمایندۀ سازمان ملل ابراز امیدواری کرد پیش‌نویس طرح جدید صلح یمن، بعد از مذاکرات وی با نمایندگان انصارالله در عمان،  در دو هفته آینده، تنظیم شود.

پیش از این در سال جاری میلادی، سه ماه مذاکرات صلح در کویت بدون هرگونه نتیجۀ قابل‌توجه پایان یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha