پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قیام

حوزه/ حرکت امام حسین (ع) برای تشکیل حکومت اسلامی بود، نه برای شهادت، بلکه برای تشکیل حکومت دینی به سوی کوفه رفت و نهضت ایشان یک حرکت سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی بود.

حجت الاسلام مجتبی اخوان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، فرصت تبلیغ در ایام محرم را بی نظیر دانست و بیان داشت: خوب است که تنها در تاریخ عاشورا نمانیم و به زمان حال بیاییم، تاریخ برای عبرت کنونی است، فرهنگ عاشورا باید به زبان حال ارائه شود.

این استاد حوزه، حرکت حسینی را نمونه ای کامل از حرکات فرهنگ ساز دانست و گفت: حرکت امام حسین (ع) برای تشکیل حکومت اسلامی بود، نه برای شهادت، بلکه برای تشکیل حکومت دینی به سوی کوفه رفت و نهضت ایشان یک حرکت سیاسی، اجتماعی، اخلاقی  و معنوی بود.

وی در خصوص شناخت صحیح حرکت امام حسین (ع)، گفت: حرکت امام حسین (ع) تنها بعد معنوی نبود و نباید تنها از بعد معنوی به آن نگاه کرد، با توجه به تمامی ابعاد حرکت سید شهدا آنرا باید به بصورت یک حرکت فرهنگی تبیین کنیم.

حجت الاسلام اخوان ختصریح کرد: روحانیون و مداحان باید در ابتدا خود به فرهنگ حسینی عمل کنند تا این فرهنگ در جامعه جلوه نماید، فرهنگ عاشورایی خود را در جامعه به نمایش می گذارد، ایثار، تقوا و اخلاص از درسهای کربلا است که با تاسی به فرهنگ عاشورایی حاصل می شود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در حفظ و بقای نظام اسلامی اعتقادات، اخلاق و مردم نقش مهمی دارند، بی توجهی به مردم، در نظر نگرفتن قدرت نیروی انسانی است. امام حسین (ع) در کربلا به نیروی انسانی توجهی خاص داشت، ارتقای انسانیت در حرکت امام (ع) موج می زند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha