پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمد حسینی مدیر بنیاد امامت شعبه یزد

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی امامت یزد از برگزاری دوره تخصصی سطح سه امامت برای طلاب یزدی خبرداد.

سید محمد حسینی، مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد به فعالیت های این مرکز اشاره کرد و افزود: بنیاد فرهنگی امامت دوره های متعددی را در بحث امامت در سه دوره برگزار می کند؛ دوره مقدماتی ویژه طلبه های پایه اول تا ششم که یکسال به طول می انجامد؛ دوره مبانی ، رشته دیگر می باشد که درچهارترم به مدت دوسال برگزارشده و دراین دوره از طلاب  پایه چهار به بالا ثبت نام به عمل آمده و پس از گرفتن امتحان و مصاحبه افراد واجد شرایط هفته ای سه جلسه کلاس برای آنها گذاشته می شود و همچنین دوره تخصصی سطح سه، که استان یزد به لطف اهل بیت(ع) نخستین استانی بود که بعد از قم مجوز رسمی سطح سه امامت را گرفت.

مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور ادامه داد: اکنون نزدیک به سه سال از فعالیت بنیاد فرهنگی امامت در استان یزد می گذرد که سال اول دوره مقدماتی و مبانی در حوزه های مختلف شهرستان بود.

وی خاطر نشان کرد: از دوسال پیش با شروع رشته تخصصی امامت در استان یزد ازطلابی که ثبت نام کردند 25نفر پذیرش شده و مشغول تحصیل شدند.

مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور به تعداد ثبت نام های سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز دوره دوم دوره تخصصی سطح سه نیز برگزار شد که 22 نفر پذیرش شدند. نکته قابل ذکر این که در هر دو سال با استقبال بسیار خوب روحانیون وطلاب همراه بودیم.

حجت الاسلام حسینی در خصوص هدف بنیاد فرهنگی امامت در یزد گفت: هدف اصلی بنیاد فرهنگی امامت در یزد،  ایجاد مرکز علمی در زمینه کلام خاصه بحث امامت برای پرورش محقق ، پژوهشگر و اساتید مجرب در زمینه امامت است که در این زمینه  از ظرفیت علما و اساتید بومی استان استفاده می شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha