جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدکودک یاران کوچک حسین

حوزه/ مهدکودک «یاران کوچک حسین(ع)» اقدامی جالب به همت چند بانوی طلبه اهوازی است که از سوی روضه الزهرای اهواز، اقدام به راه‌اندازی این مهدکودک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، هم‌زمان با شروع ماه محرم، خیمه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با قوت بیشتر برپا شد، اما آنچه نظرها را جلب کرده، مهدکودک یاران کوچک حسین(ع) در محل بیت الزهرای اهواز است که از سوی چند بانوی طلبه اهوازی راه‌اندازی شده است.

این مهدکودک هم‌اکنون دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و برخلاف سایر مهدها، فعالیتش را در دهه محرم، شب‌ها انجام می‌دهد که به همین منظور مصاحبه کوتاهی با مسئولین و مربیان این مهد انجام دادیم.

خانم بنوادی، مسئول کانون معصومیه مرکز عصر ظهور، در خصوص این مهد، به خبرنگار ما، گفت: برپایی این مهدکودک به همت کانون معصومیه، تحت عنوان «یاران کوچک حسین(ع)» جهت انتقال معارف اسلام ناب محمدی و به صورت خاص، مفاهیم محرم و حب اهل‌بیت(ع) با شیوه‌های قصه‌گویی، نقاشی، کاردستی، سرودهای جمعی و... برای سنین ۳ تا ۷ سال است.

وی افزود: إن‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک تأسیس مهدکودکی که کار تربیتی خاص آن، تربیت محب خدا و اهل‌بیت باشد به صورت دائمی مدنظر می‌باشد.

*هدف از کار در مهدکودک جذاب سازی مجلس روضه اباعبدالله الحسین برای بچه‌هاست

همچنین خانم عرب، یکی از مربیان مهد یاران کوچک حسین(ع) در پاسخ به این سؤال که «هدف شما از کار در مهد چیست؟» گفت: خیلی‌ها فکر می‌کنند هدف اولیه ما از برپایی مهد، سرگرم کردن بچه‌ها برای بر هم نخوردن نظم مجلس روضه و سخنرانی است، اما هدف اصلی، جذاب سازی مجلس روضه اباعبدالله الحسین برای بچه‌هاست! اینکه بچه‌ها به هیئت بیایند و آنجا با هم ‌سن‌وسال‌های خودشان باشند و کسی مدام به آنها تذکر ندهد «آروم باش»...؛ که همین مهم، سبب می‌شود تا خاطره خوبی از هیئت و مراسم روضه در ذهنشان هک شود.

وی بابیان اینکه هیچ هزینه‌ای از والدین جهت حضور فرزندشان گرفته نمی‌شود، تصریح کرد: اگرچه بعضی از خانواده‌ها یک سری کمک‌های جزئی به صورت داوطلبانه به مهد می‌کنند اما در این مهد هیچ هزینه‌ای از والدین دریافت نمی‌شود.

خانم عرب، با اشاره به استقبال خانواده‌ها از مهد یاران کوچک حسین، گفت: استقبال خانواده‌ها به اندازه‌ای خوب بوده که شب چهارم محرم، تعداد زیادی از کودکان را پذیرش داشتیم.

*نظر خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در مهدکودک

همچنین در ادامه این گزارش، بر آن شدیم تا گفتگویی هم با برخی والدین داشته باشیم که خانم موسوی یکی از والدین حاضر در مهد، بیان داشت: بنده چند سالی است که برای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) به این هیئت می‌آیم، اما این دو سال بحمدالله تأسیس مهدکودک باعث شد فضایی متناسب با روحیه بچه‌ها به وجود آید که در عین سرگرمی، خاطره‌ای جذاب از مجالس اهل‌بیت در ذهن بچه‌ها ایجاد می‌کند.

همچنین خانم سراج، در خصوص استقبال خویش و دیگر دوستانش برای حضور در هیئت روضه الزهرا و همچنین حضور فرزندش در مهدکودک وابسته به این هیئت، گفت: استقبال عالی بود به‌علاوه ارتباط‌گیری مربی‌های مهد با بچه‌ها باعث ایجاد اشتیاق در دخترم شد، به‌طوری‌که در طول روز منتظر رسیدن زمان مهدکودک است.

وی افزود: آموزش‌هایی که در مهد در قالب نمایش و شعر انجام می‌شود باعث شده مطالب جدیدی یاد گیرد یا در ذهنش ثبت شود که در طول روز آنها را برای ما بازگو می‌کند و این برای من خیلی خوب و دوست‌داشتنی است.

اما آخرین مخاطب ما در این گزارش، یکی از بانوانی است که هرساله به هیئت روضه الزهرای اهواز می‌آید. وی در خصوص این هیئت و مهدکودک، گفت: حدود ۵ سال است به این هیئت می‌آیم. خیلی عالی است و باعث می‌شود بچه‌ها از مجلس روضه خاطره‌ خوبی داشته باشند و نظم مجلس هم بهتر حفظ می‌شود. الحمدالله استقبال فرزندم خیلی خوب بوده و خیلی مشتاق به مهد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha