جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن نواب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که جهان بدون جنگ با گفت وگوی بین ادیانی امکان پذیر است، گفت: باید در زمان صلح باید به فکر تعامل وهم فکری بیافتیم تا مشکلات بعدی ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، در نشست علمی «اصول و ارزش های اخلاقی مشترک در ادیان و نقش دین در رویکرد بشردوستانه»، که با حضور شخصیت های حوزوی ودانشگاهی و همچنین نمایندگان اقلیت های دینی، به همت مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین الملل در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، در تهران برگزار شد، به گزارشی از حضور خود در زمان درگیری های مسلحانه مختلف در بوسنی، میانمار و... پرداخت و گفت:  من برای نجات جان انسان ها بدون توجه به مذهب و ملیت به این کشورها رفته بودم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه سخنانش با تصریح بر این مطلب که یکی از مشکلات ما عدم شناخت کافی نسبت به ادیان حتی در بین بزرگان و اساتید است، تأکید کرد: باید این شناخت بیشتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان این که مباحث بین ادیانی، از حیاتی ترین و اساسی ترین مباحث مورد نیاز جهان امروز است، گفت: جهان بدون جنگ با گفت وگوی بین ادیانی امکان پذیر است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان تأکید کرد: نباید بگذاریم جنگی رخ داده و مردم جوامع مختلف و کشورها دچار آسیب شوند و بعد فکر چگونگی تعامل برای تحقق صلح باشیم، بلکه باید در زمان صلح باید به فکر تعامل وهم فکری بیافتیم تا مشکلات بعدی ایجاد نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha