جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهپیمایی گسترده عاشقان حسینی در اتریش

حوزه / به مناسبت ایام محرم و نزدیک شدن عاشورای حسینی، اولین راهپیمایی گسترده ارادتمندان امام حسین علیه‌السلام از همه ادیان، مذاهب و اقوام در وین و دیگر شهرهای اتریش امروز شنبه ۱۷ مهر برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت ایام محرم و نزدیک شدن عاشورای حسینی اولین راهپیمایی گسترده ارادتمندان امام حسین علیه‌السلام از همه ادیان، مذاهب و اقوام در وین و دیگر شهرهای اتریش امروز شنبه 17 مهر برگزار شد.

 معاون فرهنگی مرکز اسلامی امام علی(ع) و دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری مراسم، در گفتگو با خبرگزاری حوزه اعلام کرد: این مراسم با طراحی مرکز اسلامی امام علی(ع) وین و با همراهی اعضای مجمع اهل بیت علیهم‌السلام اتریش و دیگر ارادتمندان خاندان رسالت، همه ساله در آخرین شنبه منتهی به عاشورا  برگزار می‌گردد.

وی افزود: امسال این راهپیمایی گسترده با هدف معرفی نهضت حسینی و آشنایی مردم و جوانان اتریش با امام حسین علیهم‌السلام در خیابان ماریا هیلف Marihilf یکی از معروف‌ترین خیابانهای وین برگزار شد و تمام ملیتهای شیعه و اسلامی و دیگر علاقمندان حضرت در آن حضور داشتند.

معاون فرهنگی مرکز اسلامی امام علی(ع)  اظهار داشت: در حاشیه این مراسم مکانهایی برای توزیع بروشور معرفی امام حسین علیه‌اسلام و گفتگو اهداف قیام و نهضت حسینی به زبانهای آلمانی و انگلیسی تعبیه شده بود که با استقبال بسیاری از سوی عابران مواجه گردید. همچنین راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی به زبان آلمانی به معرفی اهداف قیام و شخصیت والای ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام پرداختند.

از دیگر اقدامات انجام شده، تاسیس کمپین مردمی "حسین کیست؟" به زبان آلمانی است که در قالب تشکیل گروه جوانان و راهنمایان حسینی و تاسیس وبگاه weristHussein.at به فعالیت پرداختند.

این گروه که همگی تسلط کاملی به زبان آلمانی و انگلیسی دارند، با برپایی حداقل دو ایستگاه در ابتدا و انتهای مراسم به سوالات مراجعان پاسخ داده و با  اهدای گل و بطریهای آب مزین به شعارهای حسینی، علاقمندان به آشنایی بیشتر با شخصیت و اهداف امام حسین علیه‌السلام، آنان را جهت تعمیق و گسترش اطلاعات به مراجعه به وبگاه کمپین تشویق کردند.

راهپیمایی گسترده عاشقان حسینی در اتریش

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha