پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) تصریح کرد: یک مسلمان و شیعه واقعی به هیچ وجه نمی تواند نسبت به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، شب گذشته طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بنابر آموزه های مسلم دینی ما ، چناچه این فریضه اقامه داشته شد به واسطه آن دیگر فرایض نیز برپا داشته می شود.

وی افزود: متاسفانه در جامعه شاهد هستیم که برخی افراد به ظاهر موجه به جای آن که خودشان امر به معروف و نهی از منکر کنند، به طور مستقیم و غیرمستقیم آمرین به معروف و ناهین از منکر را شماتت کرده و آن ها را از عمل به این فریضه الهی بازمی دارند که گناه این افراد به مراتب بیشتر است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کوتاهی و غفلت صورت گیرد، خسارت عظیمی نصیب کلیت جامعه می شود که چه بسا جبران آن بسیار دشوار باشد.

وی همچنین بیان داشت: امام حسین (ع) در وصیت نامه خویش و نیز بیانات گهربارش به این مساله ما را توجه می دهند که باید برای اصلاح امت و اقامه امر به معروف و نهی از منکر در صورت ضرورت از جان و مال و آبروی خود نیز گذشت تا حدود الهی و احکام خدا برپا داشته شود و جامعه دیندار باقی بماند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha