پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با تأکید بر این که امام حسین(ع) محور وحدت امت اسلام است، گفت: شخصیت امام حسین(ع) مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است به گونه ای که بسیاری از اهل سنت هم عزادار روز عاشورا هستند.

آیت الله محسن اراکی، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در خصوص شخصیت امام حسین(ع) در عرصه تقریب مذاهب و اتحاد جهان اسلام، اظهار داشت: وجود سیدالشهداء(ع) حقیقتا یکی از محورهای تقریب در جهان اسلام هستند، چون شخصیت ایشان مورد اتفاق همه مذاهب جهان اسلامی است.

وی افزود: همه مذاهب اسلامی معتقدند امام حسین(ع) از اهل بیت(ع) رسول خداست و اهل بیت(ع) نیز به فرموده خود پیامبر عظیم الشأن(ص) معیار وحدت جهان اسلام و امت هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: در روایات متعددی از پیامبر اسلام(ص) آمده است که اهل بیت(ع) من، امان از اختلاف هستند و سیدالشهداء(س) نیز، یکی از بارزترین محورهای وحدت امت اسلام است.

وی با بیان این که فاجعه کربلا هم چون فاجعه ای که رحلت نبی اکرم(ص)، فاجعه ای سنگین است، یادآور شد: در زیارت عاشورای امام حسین(ع) نیز می خوانیم که مصیبت کربلا و مصیبت روز عاشورا، برای همه مسلمین و حتی همه اهل زمین، مصیبت بزرگی بود و لذا توجه به این مسئله، دل های همه مسلمانان و حتی همه انسان ها را یکی می کند.

آیت الله اراکی گفت: زیارت عاشورا، زیارت وارث و زیارت های دیگر سیدالشهداء(س) و گریه بر امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا، و بزرگداشت حادثه عاشورا، دل ها را یکی و یک جهت می کند و لذا می تواند نقش مهمی در اتحاد مسلمانان و یک دل شدن انسان ها داشته باشد و اصلا همچنین هم هست؛ شاهد این مدعا این است که الان در جهان اسلام، شخصیت سیدالشهداء(ع) اختصاص به شیعیان ندارد و اهل سنت نیز ایشان را بزرگ دانسته و ایشان را تکریم می کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: ما در بین اهل سنت هم می بینیم که در مناطق گوناگون ایران و دیگر کشورهای اسلامی، در عزاداری های امام حسین(ع) شرکت می کنند و اصلا خود پیروان اهل سنت، هیئت های زیادی به نام امام حسین(ع)، در ایران، افغانستان، پاکستان و برخی دیگر از کشورها دارند و در عزاداری های محرم شرکت می کنند و اصولا تکریم اهل بیت(ع) سفارش نبی مکرم اسلام(ص) است.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha