پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

حوزه/ نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر این که باید نعمت ولایت و رهبری را قدر بدانیم و محکم از آن پشتیبانی کنیم، گفت: تا زمانی که فرهنگ اسلام عاشورایی در کشور پا برجاست همه فتنه ها محکوم به شکست است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شوری اسلامی، امروز در جمع عزاداران بسیجی و طلبه گفت:  اصولا حیات هر انسان و موجود زنده ای در گرو مبارزه، جهاد و تلاش و کوشش است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما اگر می خواهیم حیات  معنوی خوبی داشته باشیم باید در زمینه های مختلف تلاش های علمی و دقیقی انجام  دهیم و الا مرگ تدریجی و نابودی ما حتمی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز اسلام و فرهنگ ناب اسلامی در سطح جهان با سرعت رو به گسترش است و دشمنان اسلام خطر این گسترش را درک کرده اند و به هر طریقی سعی در مقابله با آن دارند، به خاطر چند موضوع است که یکی از آنها "دین باوری و خدا باوری مردم" است، عامل دوم "بندگی و عبودیت" انسان ها در محضر خداوند متعال است در حالی که او احتیاجی به طاعت ما ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک با بیان این که سومین عامل گسترش اسلام، "اخلاق" است، گفت: جامعه ما باید از علم اخلاق و فضایل اخلاقی برخوردار باشد و اگر اخلاق در جامعه  بمیرد و ما تلاشی برای احیاء آن نکنیم، جامعه دچار درون پوسیدگی می شود. ن

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای در ادامه پایه های اصلی علم اخلاق را میانه روی در شهوت، غضب و اندیشه دانست و گفت:  ثمره میانه روی در شهوت، یعنی تن دادن به احکام دین، غیرت و عفت است و ثمره میانه روی در قوه غضب، شجاعت است و نتیجه میانه روی در اندیشه و فکر، حکمت است.

وی با اشاره این که ثمره میانه روی در هر سه قوه یاد شده عدالت است، افزود: پس مومن خدا باور و دین باور انسانی است که ساحت عفت، غیرت، شجاعت، حکمت و عدالت بر او حکمفرما می شود و در این شرایط جامعه نیز با عفت و با غیرت می شود،  بر عکس جامعه بدون اخلاق یک عنصر زائد و بی مصرف است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک، "بصیرت و تبعیت از محور حاکمیت دینی" را از دیگر عوامل گسترش رشد اسلام خواهی دانست و  گفت: تبعیت و اطاعت از محور حاکمیت دینی، با محبت توام است پس محبت و اطاعت دو مقوله به هم پیوسته است آن هم اطاعت از کسی که لایق اطاعت است و نه از هر کسی.

وی در ادامه به موضوع آینده نگری در دو بعد دنیایی و آخرتی اشاره کرد و افزود: انسان هایی که به قیامت معتقد نباشند، خطرناک هستند، همچنین جامعه ای که معتقد به قیامت نباشد، جامعه مرده است و به تعبیر امیرالمومنین(ع) مرده های عمودی هستند که روح وفکرشان مرده است، لذا اعتقاد قلبی به آینده و آخرت تضمین کننده حیات جامعه است چنین جامعه ای  تهجد،خوف، خشیت و توسل به اهل بیت(ع) را به دنبال خود می آورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آیه 29 سوره مبارکه فتح که می فرماید"مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ ..."اظهار داشت، این یک اصل در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و حکومتی است که با کفار باید با شدت برخورد کرد، در حالی که باید با همدیگر به مهربانی رفتار کنیم به گونه ای که قلب مان  مملو ار ارزش های انسانی و الهی باشد. وی افزود: اگر این دو اصل سرلوحه زندگی ما باشد، ناچاریم که دشمن شناسی کنیم و دشمن شناسی درس عاشورا و عبرت عاشوراست.

حجت الاسلام والمسلمین سالک تصریح کرد: ما باید مرز بین دشمن و دوست را مشخص کنیم، وقتی مرز مشخص شد هرکسی از آن طرف وارد شد، نفوذی است.

 وی اضافه کرد: به تاریخ کربلا نگاه می کنیم می بینیم حضرت مسلم(ع) وقتی به کوفه رسید، ابتدا 15 هزار نفر پشت سرش نماز جماعت می خواند، ولی چه شد که در ادامه تنها ماند و به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین سالک افزود: ترس، طمع و پول و مسایل دنیایی، وعده قدرت و مهم تر از همه تضعیف و تخریب شخصیت امام حسین(علیه السلام) توسط عوامل ابن زیاد از عوامل شهادت مسلم بن عقیل بوده و نمونه آن در تاریخ زیاد است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز نیز  باید حواسمان باشد که دشمن با حرکت نفوذی، تحریم و جنگ نرم همه تلاش خود را می کند تا هدف خود را  که مهار جمهوری اسلامی ایران است، از طرق مختلف از جمله تحقیر و تضعیف شخصیت های نظام، بستن قراردادهای مختلف، مسئله هسته ای و موشکی، امور تجاری و مالی و هجمه فرهنگی پیاده کند؛ بنابراین باید دیده بانی ما آن قدر قوی باشد که جلوی نفوذ دشمن را بگیریم و این جز با حضور در جلسات عزاداری امام حسین(ع) و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به آیه 11 سوره مومنون که می فرماید:"يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ يَبْسُطُوا إِلَي كُمْ أَيْدِيَهُمْ فَكَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ" گفت: ما باید این نعمت ولایت و رهبری را قدر بدانیم و محکم از آن پشتیبانی کنیم، جریان شیطانی همه همت خود را بر این گذاشته که بر این نعمت رهبری مسلط  بشود و قدرت رهبری در جامعه اسلامی را در دست بگیرد و لذا به دنبال تضعیف و تخریب ارکان مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک افزود: هدف فتنه 88 نیز چیزی جز براندازی ستون اصلی خیمه اسلام یعنی ولایت فقیه نبود و این هدف در فتنه بزرگتری که امروز کلید خورده، توسط دشمن دنبال می شود و ما باید بسیار هوشیار باشیم، هرچند تا زمانی که فرهنگ اسلام عاشورایی در کشور پا برجاست همه فتنه ها محکوم به شکست است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha