جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزه، تمسک به معارف و فرهنگ حسینی را راز و رمز نجات و سعادت در دوره پرفتنه و پرفراز و نشیب آخرالزمان توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: بنا بر آن حدیث معروف رسول مکرم اسلام، امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ بزرگ هدایت بشر است و کسی که در این کشتی وارد شود ، از بلایا و فتنه ها ایمن خواهد بود.

وی افزود: اگر ما به محبت سیدالشهدا(ع) افتخار می کنیم و حقیقتاً نیز بالاترین افتخار است باید بکوشیم که در زندگی خود ، رنگ و بوی حسینی گرفته و مهم تر این که بر این مرام و طریقت ثابت قدم و استوار باقی بمانیم که مهم ترین نشانه اش همانا ترک محرمات و انجام واجبات الهی است.

این سخنران مذهبی در ادامه بهترین راه برای شناخت دقیق شخصیت و اهمیت قیام امام حسین(ع) را بهره گیری از منابع موثقی چون نامه ها و خطبه ها و کلام حضرت در روز عاشورا و قبل از آن دانست و گفت: بی شک اگر این معارف حسینی به مردم گفته شود و در جان آن ها بنشیند آن گاه خواهیم دید که چه تحول عظیمی در فرد و جامعه ما رخ خواهد داد و مردم اخلاق و سبک زندگی آن ها چطور حسینی و زینبی می شود.

وی یادآور شد: این که گفته اند "کل الخیر فی باب الحسین" ، بی جهت نیست و ما اگر بخواهیم که همه خوبی ها را با هم داشته باشیم راهش این است که در مکتب سیدالشهدا(ع) باشیم و از این دستگاه انسان ساز نهایت بهره را برای سعادتمندی و عاقب به خیری خود ببریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha