شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دسته عزاداری پرشکوه شیعیان در میشیگان

حوزه/ هزاران تن از شیعیان شهر دیربورن با شرکت در راهپیمایی عزاداری حسینی ، شعار لبیک یا حسین را در خیابان‌های این شهر آمریکایی طنین انداز کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از freep.com، هزاران تن از شیعیان شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا روز گذشته، در راهپیمایی عزاداری حسینی شرکت کرده  شعار لبیک یا حسین را در پارک دیربورن طنین انداز کردند. این راهپیمایی برای چهارمین سال پیاپی توسط سازمان «پروژه عاشورا» در دیربورن برگزار شده بود.

دسته عزاداری شیعیان دیربورن از دبیرستان فوردسون و در کنار پارک فورد وودز به حرکت درآمده و جوانان شیعه به صورت دایره وار دور همدیگر جمع شده، به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند. عده زیادی نیز پرچم‌هایی با نام امام حسین، عاشورا و نبرد کربلا را در دست داشتند. پرچم‌های متعددی نیز در محکومیت داعش و تروریسم، نژادپرستی و جنایات و سوءاستفاده‌های پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان دیده می‌شد. تابلوهایی نیز خواستار آزادی شیعیان اسیر از زندان‌های اسرائیل و عربستان سعودی بودند.

شرکت کنندگان و سخنرانان در این راهپیمایی اعلام کردند که پیام امروز کربلا، مبارزه علیه مستبدان عصر حاضر و تروریست‌ها است. در این تظاهرات داعش و دیگر گروه‌های افراط‌گرا به شدت محکوم شدند.

عاشورا و هدف امام حسین (ع) را زنده نگه داریم

حسین برو 33 ساله از دیربورن در حالی که پوستری از امام حسین در دست دارد می‌گوید: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا یاد امام حسین (ع)، عاشورا، و هدف او را زنده نگه داریم. او برای عدالت و علیه استبداد ایستادگی کرد. او برای ضعفا ایستادگی کرد و حاضر به پذیرفتن ظلم و ستم نشد و خواسته او گسترش صلح و عدالت درجهان بود. امام حسین تنها به مسلمانان تعلق ندارد بلکه او برای تمام بشریت است.

برو در ادامه گفت: پیام امام حسین (ع) و پیام اسلام گسترش صلح است و گروه‌هایی چون داعش ربطی به اسلام نداشته و اهداف خودشان را دارند. آن‌ها اسلام را ربوده‌اند. این افراد نمایندگان واقعی اسلام نیستند بلکه ما مسلمانان واقعی هستیم.

محمد مکی 23 ساله که پرچم بزرگ یاحسینی در دست دارد می‌گوید: این گردهمایی تجمعی در برابر استبداد است. به یاد داشتن پیام عاشورا مهم است. ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که ظلم و ستم، بی‌عدالتی و به اسارت گرفتن بشریت بیداد می‌کند.

کاظم الهالی 50 ساله نیز می‌گوید: ما از امام حسین (ع) آموخته‌ایم که در برابر بیدادگران در سرتاسر دنیا ایستادگی کنیم.

در بیانیه پایانی، راهپیمانان بر قدم گذاشتن در راه امام حسین، ابراز مخالفت عمومی در برابر تمامی اشکال ظلم و ستم بدون درنظر گرفتن اینکه چه کسی این ظلم را مرتکب می‌شود، طلب عدالت و پایان دادن به ستمگری در سرتاسر دنیا و وام دادن صدایشان به تمام بی‌صدایان در عالم متعهد شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha