شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که در کنار ولی خدا باید تعلقات خوب و تعلقات پست را کنار گذاشت و تنها تعلق به ولیّ خدا داشت، گفت: مراقب باشیم همانند کوفیان، امام خویش را تنها نگذاریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی فریدن اصفهان، در مورد عدم حمایت از اولیای خدا، گفت: سئوالی که معمولا در مورد انبیا مطرح بوده، این است که چرا همیشه این بزرگان در زمان های خود تنها بوده اند، چرا با آن که بهترین آدم های زمان خود بوده اند و کسی از آنها بدی ندیده بود، اما تنها می ماندند.

وی در شرح دلیل عدم حمایت اولیای خدا توسط همراهان آنها، گفت: این سئوال برای ما پیش می آید که چرا اولیای خدا توسط مردم حمایت نشده و ما آنها را تنها می گذاریم؟ یکی از عادات انسان های خوب عادی این است که گاهی به اعمال خوب خود می نازند و گاهی لحن صحبت با خدا نیز عوض می شود، امام حسین(ع) در دعای عرفه می فرماید آن کسی که خوبی های او هم بدی است چه برسد به بدی های او آن حقیقتی که در درگاه تو می آورد ادعا است.

وی به نماز به عنوان خالصانه ترین عبادت اشاره کرد و  افزود: ما حتی در نماز خود نیز در بیان «ایاک نعبد و ایاک نستعین» آیا واقعا تنها از خدا یاری می جوییم، خدا از روی بزرگی خود این نفاق را به روی ما نمی آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: انبیا و اولیا چون ظرفیت و توانشان بالاست، خدا از آنان بیشتر انتظار دارد، کارهایی که برای ما گناه محسوب نمی شود، از آنان توقع نیست انجام دهند.

وی به داستان حضرت موسی(ع) و حضرت خضر(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت موسی(ع) هر جا که به خضر نبی اعتراض می کرد؛ برای امر به معروف بود، باید در کنار ولی خدا تسلیم بود و تعلقات را کاملا کنار بگذاریم.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر این که به اعتراف متفکران غربی، امام خمینی(ره) به ملتهای مسلمان شجاعت بخشید، خاطرنشان کرد: با همین ویژگی است که امروز کشورهای مسلمان در مقابل استکبار ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران، امروز به یک قدرت منطقه ای و محور مقاومت تبدیل شده است، گفت: یک متفکر مصری در گفت‌و‌گو با سید حسن نصرالله اذعان کرده که آینده جهان اسلام در دستان  جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی تصریح کرد: گاهی برخی می گویند مسلمانی که به ظواهر نیست، جواب این است که ما هم می دانیم که در طول تاریخ افردی بودند که ریش داشتند، اما تیشه به ریشه دین زدند، یا اسم ائمه(ع) را می بردند، اما ضد اسلام بودند، ولی ظواهر هم مهم است، اگر کسی ظواهر دین خود را از دست داد، آن وقت محتوا را هم از دست می دهد، اگر صورت و ظاهر دین را فراموش کردیم، دیگر دل هم پاک نمی ماند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha