پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماز جماعت

حوزه/ بالاترین ارزش قیام و حماسه حسینی، اقامه نماز ظهر در مقابل تیرباران سپاه دشمن بود و باید همه بخصوص طلاب و روحانیون برای ابلاغ این پیام تلاش کنند.

حجت الاسلام محمد شمس الدین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: لحظه لحظه واقعه کربلا بخصوص عاشورا درس زندگی و آزادگی برای مسلمانان است.

وی، مهمترین درس روز عاشورا را نماز اول وقت عنوان کرد و ادامه داد: امام حسین(ع) در نبرد با یزیدیان در روز عاشورا، جنگ را تعطیل کرد تا در اول وقت نماز ظهر را به جای آورد.

 امام جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به مصادیق اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اقامه نماز جمعه و جماعت در جامعه اسلامی یکی از مسائل روشن و اصلی امر به معروف و نهی از منکر است، چرا که نمازی که با اخلاص و درک عمیق به جای آورده شود، از بروز منکرات و ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به ضرورت الگوگیری از نهضت سرخ عاشورا، اظهار کرد: بالاترین ارزش قیام و حماسه حسینی، اقامه نماز ظهر در مقابل تیرباران سپاه دشمن بود و باید همه بخصوص طلاب و روحانیون برای ابلاغ این پیام تلاش کنند.

 وی با اشاره به تاثیرگذاری پیام عاشورا در بین ملت‌های جهان هم گفت: عشق به اباعبدالله الحسین(ع) امروزه در اقصی نقاط جهان وجود دارد و هر روز پررنگ‌تر می‌شود، به گونه ای که در همایش بسیار عظیم اربعین حسینی در کربلا جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از بلاد اسلامی و دیگر کشورهای جهان شرکت می کنند.


انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha