جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نیلی پور

حوزه/ حجت الاسلام نیلی پور گفت: چیزی که یک جوان شیعه باید با الهام از مکتب عاشورا مورد توجه قرار دهد این است که هویت ایمانی، ملکوتی و عاشورایی برای خود خلق کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نیلی پور، در جمع عزاداران حسینی در هیات انصار الحسین(علیه السلام) اصفهان گفت: یکی از درس های بزرگ در کربلا این بود که انسان برای صعود به قله های بالای کمال نیاز به کرب و بلا یعنی زحمت و ریاضت دارد.

وی افزود: انسان هایی از هستی انسانی بیشتری برخوردارند که مجاهدت بیشتری داشته باشند و اصول و عواملی را که انسانیت رابه فعلیت می رساند به درستی شناسایی کنند و خود را به آن مراتب بالا برسند.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان با اشاره به اینکه یکی از فلسفه های وجودی شیطان، ایجاد زحمت برای ما در راه تکامل است، گفت:  کار شیطان این است که با مانع تراشی در برابر انسان ها زمینه انحطاط و تنزل آنها را فراهم کند و با ساختار شکنی مانع از رسیدن ما به قرب الهی شود، لذا انسان اگر بخواهد به مقامات بالا برسد این کار  زحمت زیادی می طلبد و پیامبر(ص) نیز از آن به جهاد اکبر یاد کرده است.

وی با بیان اینکه انسان یک موجود چند لایه است که پایین ترین حد آن زندگی گیاهی و سپس حیوانی است، افزود: در خصوص بعد گیاهی و حیوانی انسان زیاد نیاز به کوشش و تلاش ندارد و خداوند از طریق غرایز در ما آن را تامین کرده است.

حجت الاسلام نیلی پور عنوان کرد: اما لایه سوم و مهم تر در وجود انسان لایه انسانی وجود ما است که باید تمام همت خود را صرف آن کنیم و اولیاء خدا تمام همتشان را در همین راه مصرف کرده اند و سعی نمودند که به مردم هم همین مسیر را نشان دهند، بنابراین، بزرگترین جهالت بشریت جهالت نسبت به خود است که ارزش خود را درک نکردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان دارای یک هویت ملکی و یک هویت ملکوتی است، افزود: مخاطب مکتب حسین(ع) همه انسان ها هستند، لذا آنچه امام(ع) تلاش کردند این بود که ما را به جنبه ملکوتی وجودمان آگاهی بدهند، در حالی که مکاتب غربی مارا به جنبه ملکی معطوف می کنند.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی تصریح کرد: چیزی که یک جوان شیعه باید با الهام از مکتب عاشورا مورد توجه قرار دهد این است که هویت ایمانی، ملکوتی و عاشورایی برای خود خلق کند.

وی افزود: تنوع جنسی، جمعیتی و نژادی که در عاشورا هست از کودک و جوان گرفته تا پیر مرد و زنان و همچنین نژاد های مختلف نشان می دهد همه ما می توانیم هویت عاشورایی داشته باشیم.

حجت الاسلام نیلی پور در پایان گفت: برای حضور در مجالس عزاداری امام حسین(علیه السلام) همه را دعوت کنید، نه فقط مذهبی ها را زیرا مجلس سیدالشهدا(ع) متعلق به همه انسان هاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha