جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله مرتضی مقتدایی

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ماه محرم به ویژه دهه نخست آن یکی از بهترین زمان ها برای هدایت مردم به ویژه نسل جوان و نیز دوری از گرداب گناه از طریق سوار شدن بر کشتی نجات است.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران عاشورایی اش اظهار داشت: گرچه ماه محرم ماه عزا و مصیبت اهل بیت(ع) است، اما همین ماه دارای برکات و دستاوردهایی است که از آن می شود در جهت اصلاح جامعه و هدایت مردم به سمت فضایل و دوری از رذایل اخلاقی و انسانی به برکت دستگاه عظیم اباعبدالله الحسین (ع) استفاده کرد.

وی افزود: در واقع ماه محرم در کنار غم و مصیبت عظمایی که دارد ، در آن درب های رحمت و فیض الهی به سوی امت اسلامی گشوده می شود و به همین خاطر است که از امام حسین(ع) به عنوان مصباح هدایت و سفینه نجات یاد شده است.

عضو خبرگان رهبری همچنین خاطرنشان کرد: از این حیث کسی که حقیقتاً بر کشتی نجاتی چون خیمه و خرگاه امام حسین(ع) بنشیند و در خودسازی خود جدی هم باشد، بی شک از گرداب های گناه و معصیت رهایی خواهد یافت و به ساحل امن آرامش واقعی می رسد.

وی با اشاره به این که البته دشمنان برای همین دستگاه عظیم انسان ساز نیز توطئه و نقشه کشیده اند، گفت: اساساً یکی از مهم ترین رسالت های وعاظ و مداحان امام حسین(ع) در برهه کنونی مقابله جدی و هدفمند با بدعت ها و انحرافات در عزاداری ها و هر آن چیزی است که ما را از حقیقت پیام نهضت عاشورا غافل می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با بیان این که از جمله برکات و دستاوردهای مجالس امام حسین(ع) احیای دین و باقی ماندن مردم بر صراط مستقیم الهی است ، گفت: آنچه ضرورت دارد این که ما باید با بصیرت حسینی و توجه همزمان برای ارتقای شور و شعور عاشورایی، مردم را با حقایق جهان امروز به خصوص مسایل جهان اسلام آگاه کنیم و از سویی می بایست مسایل حماسی و عقلانی عاشورا گفته شود تا بهتر بتوان در مقابل دشمنان اسلام جبهه گیری کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha