جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در جمع عزاداران حسینی

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز، عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را دانشگاه انسان‌ سازی دانست و اظهار داشت: اگر می‌بینید دشمن، تلاش می‌کند تا جوانان را از شرکت در مجالس عزاداری محروم کند، صرفاً به دلیل آن است که می‌خواهد مردم در جهالت و گمراهی سر کنند و به مسیر «هدایت اللهی» نرسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امروز در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، در اهواز با بیان اینکه اشک بر حسین(ع) و عرض ارادت به اباعبدالله(ع)، انسان را متعالی می‌کند، گفت: یکی از برکات مشکی عزای حسین(ع) پوشیدن و به هیئت رفتن، این است که امام زمان(عج) تو را زیر نظر می‌گیرد و به استقبالت می‌آید؛ چراکه امام(عج) خود فرموده من میزبان زائران جدم حسین(ع) هستم.

وی، ماه محرم را ماه عزای حسین و آل حسین(ع) دانست و اظهار داشت: تلاش داشته باشید که عزاداری‌های حسینی را صرفاً به دهه نخست آن ختم نکنید و إن‌شاءالله در همه ایام محرم تا اربعین، سیه‌پوش و گریه کن بر مصیبت حضرت ارباب باشید.

امام‌جمعه موقت اهواز، ماه محرم را ماه اتصال به آسمان توصیف کرد و گفت: اگر بخواهید می‌توانید از این هیئات عزاداری معبری به آسمان سعادت باز کنید که در آنجا فقط حسین(ع) است و بس...!

استاد حوزه علمیه خوزستان، به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر «مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ وَ حُبَّ زِيَارَتِه» اشاره کرد و افزود: حضرت در این روایت بیان می کنند که هر كس خدا خیرخواه او باشد محبت حسين(ع) و زيارتش را در دل او می‌اندازد؛ پی به خود افتخار کنید که مشمول به روایت قرار گرفته‌اید و تا می‌توانید از مجالس امام حسین(ع) استفاده کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را دانشگاه انسان‌ سازی دانست و اظهار داشت: اگر می‌بینید دشمن، تلاش می‌کند تا جوانان را از شرکت در مجالس عزاداری محروم کند، صرفاً به دلیل آن است که می‌خواهد مردم در جهالت و گمراهی سر کنند و به مسیر «هدایت اللهی» نرسند.

وی به برخی مفاهیم کلاس درس هیئت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: «حماسه»، «معنویت»، «تواضع»، «مردانگی»، «غیرت»، «شرف» و... از مفاهیم کلاس درس هیئت حسین(ع) است که با شرکت در آن، می‌توانیم اینان را فراگیریم و چه‌بهتر که در زندگانی‌مان نیز عملی‌شان کنیم.

امام‌جمعه موقت اهواز، در پایان به روایتی از امام محمّد باقر(ع) مبنی بر «أَیُّمَا مُؤْمِنٍ دَمَعَتْ عَیْنَاهُ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ(ع) دَمْعَةً حَتَّى تَسِیلَ عَلَى خَدِّهِ بَوَّأَهُ اللَّهُ بِهَا فِی الْجَنَّةِ غُرَفاً یَسْکُنُهَا أَحْقَاباً»، اشاره کرد و گفت: حضرت در این روایت بیان می کنند که «هرگاه چشم مؤمنى براى شهادت امام حسین(ع) به‌قدرى پر از اشک شود که به گونه‏ هاى صورتش بچکد خداى رئوف او را دائماً در غرفه‏ هاى بهشت جاى خواهد داد»؛ پس بر شما باد اشک بر مصیبت حسین در دانشگاه امام حسین(ع) که إن‌شاءالله سعادتمند دنیای و آخرتی خواهید بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha