پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه بیان کرد: نماز ظهر عاشورا حقانیت قیام امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان را به تاریخ ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در مراسم عزاداری شب عاشورا در محضر آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: اگر کسی خدا را یافت ،عبادت در کام او شیرین است، ولی کسی که در ایمان خود خالص نیست در عبادت کسل هستند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص( زمانی که وقت نماز فرا می رسید حتی در میان همسران خود به حالتی در می آمدند که گویی کسی را نمی شناختند؛ ایشان محو جمال ربوبی می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: نماز یک نعمت بزرگ الهی است؛ خداوند متعال ما را لایق دانسته است که اجازه ارتباط داده است؛ خداوند در سوره نوح می فرمایند که بندگی زمینه رحمت خاص خداوند است.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی اظهارکرد: دو تن از یاران امام حسین در روز عاشورا د ر مقابل امام حسین(ع) ایستادند تا ایشان نماز بگذارند تا ثابت کنند که هدف ایشان از قیام چه بود و چه کسانی برای دنیا به کربلا آمدند و چه کسانی برای خدا قیام کردند.

وی گفت: زمانی که امام حسین(ع) امشب را برای نماز و دعا و مناجات از سپاه ابن زیاد مهلت خواستند، شرایط به شکلی بود که صدای ذکر و نیایش خداوند تا صبح از خیام بر می خواست.

این استاد حوزه اظهارکرد: امام حسین(ع) پیش از آنکه با اصحاب و اهل بیت(ع) اتمام حجت کند فرمودند که شما وفادارترین و بهترین اصحاب هستند و اگر به تاریخ دقیق کربلا بنگریم کسی از این یاران از کربلا خارج نشد.

وی گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا فرمودند، از تاریکی شب بهره مند شوید و از راه صحرا از این سرزمین خارج شوید زیرا سپاه ابن زیاد تنها به دنبال من هستند.

نظری منفرد اظهارکرد: خاندان عقیل در عاشورا 7 شهید را تقدیم راه امام کردند؛ امام به خاندان ایشان فرمودند، شهادت مسلم(ع) بس است می توانید از این تاریکی استفاده کرده و به مدینه بروید که آنها قبول نکردند؛ ایشان سپس به اهل بیت(ع) و یاران نیز توصیه به گریز از صحنه جنگ کردند.

وی گفت: پس از سخنان امام حسین(ع) یاران، به ایشان فرمودند، روی آن زندگی قبیح است که کسی بخواهد در آن زندگی کند؛ اولین کسی که این سخنان را گفت، حضرت عباس(ع) بود که فرمود همان بصیرتی که به شما داشتیم امروز نیز داریم و هیچگاه شما را رها نمی کنیم.

استاد حوزه بیان کرد: مسلم بن اوسجع و زهیر و... هر کدام بیانات بسیار شگفت انگیزی در خصوص همراهی با امام بیان کردند؛ زهیر بیان کرد که اگر هزار بار زاده شود و بمیرم بازهم دست از شما نمی کشم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: حضرت سجاد(ع) راوی وقایع شب عاشورا هستند که بیان می کنند که وقتی امام حسین(ع) اشعاری در خصوص سرنوشت فردا بیان می کنند حضرت زینب(س) بیهوش شدند؛ سپس امام حسین(ع)  حضرت زینب را به خیمه حضرت سجاد(ع) بردند و فرمودند، مبادا شیطان حلم تو را برباید؛ زیاد تو باید صبر کنی و این حماسه را برای تاریخ روایت کنی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha