پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم عزاداری تاسوعای حسینی

حوزه/ رییس سازمان بسیج مداحان استان قم خواستار توجه همزمان مداحان اهل بیت(ع) به تقویت شور و شعور حسینی و بصیرت افزایی در محافل عزای سیدالشهدا(ع) شد.

سید رضا جدا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت فرارسیدن عاشورای حسینی و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان بر همه محبان و شیعیان اظهار داشت: تریبون مداحی از آن جا که منتسب به دستگاه اهل بیت(ع) است اهمیت و قداست خاصی دارد و بیش از همه خود مداحان موظف هستند که با حرکت در مسیر حضرات معصومین، قدردان و پاسدار این جایگاه باشند.

وی افزود: البته به لطف الهی اکثریت مادحین اهل بیت(ع) در خدمت دستگاه امام حسین (ع) و نشر معارف اسلام و انقلاب هستند ولی باید این بصیرت و توجهات روز به روز بیشتر و مطلوب تر شود.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان این که مداحی و نوکری آستان مقدس ائمه اطهار(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) بالاترین افتخار برای انسان است، گفت: عشق به حضرات معصومین(ع) به خصوص ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) چیزی است که از کودکی در وجودمان قرار گرفته و مادران ما با این عشق و محبت به ما شیر داده اند.

وی اضافه کرد: از این رو برای هر کدام از ما شیعیان ، حضور در محافل سوگواری و عزای سیدالشهدا(ع) یکی از شیرین ترین و به یادماندنی ترین لحظات زندگی است که آن را با هیچ چیز دیگری قیاس نمی کنیم.

جدا همچنین در ادامه با بیان این که هدف از مداحی اهل بيت (ع)، زنده نگه داشتن ياد برترين انسانهاي تاريخ ، بيان عالي ترين معارف انساني و اسلامي و نیز معارف مورد نياز مردم است، ابراز داشت: از این رو معتقدیم که هیچ زمان مداحی به عنوان حرفه و شغل مطرح نبوده و هرکس دراین عرصه قدم می گذارد در مرحله ی نخست به عشق ائمه اطهار(ع) و به امید انجام نوکری بر آستان حسینی می باشد که اگر خدای ناکرده غیر از این باشد و نگاه دیگری به این مقوله داشته باشیم یقیناً مسیر را گم خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha