پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدوی ارفع

حوزه/ نهج البلاغه باید کتاب درسی همه مردم ایران شود. اگر به این کتاب ارزشی رجوع کرده بودیم، فتنه های گذشته هم اتفاق نمی افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حمید رضا مهدوی، در جمع عزاداران  حسینی هیئت یادگاران امام(ره) اصفهان پیرامون تبیین جریان نفوذ  از منظر نهج البلاغه، اظهار کرد:  به طور کلی جریان نفوذ یعنی رخنه تفکر و فرهنگ باطل  از طریق نیروهای داخلی در یک کشور و ملت است.

وی با بیان اینکه مهمترین بخش از فرهنگ  و گفتمان  یک جامعه  که عمدتا در جریان نفوذ ار طریق ملت همان جامعه  مورد انحراف قرار می گیرد، بحث ارزش ها است،تصریح کرد:  در بحث منحرف کردن ارزش های یک جامعه تغییر ادبیات یکی از راهکارها است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع افزود: استحاله فرهنگی و ایجاد تغییر واژگان  ارزشی در ادبیات یک ملت از گام های جریان نفوذ دشمن است، به عنوان نمونه این که در مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی، امام راحل اصرار داشتند از واژه مستضعفین استفاده شود، ولی  برخی قشر آسیب پذیر  را جایگزین کردند، امام خمینی(ره) اصرار بر استفاده از  سرمایه دار زالو صفت  و شیطان بزرگ خواندن آمریکا داشتند، ولی عده ای دهک های بالای جامعه و لفظ دشمن تنها را جایگزین کرده اند.

وی با اشاره به روند جریان نفوذ از صدراسلام تا کنون، به نهج البلاغه اشاره داشت و آن را کتاب جامعی خواند و افزود: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه نسبت به جریان نفوذ هشدار داده اند و راهکارهای مهمی را ارائه کرده اند، بنابراین بر همه فرض است حداقل یکبار این کتاب جامع را با دقت مطالعه کنیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه به راستی چرا زبان اول دنیا انگلیسی است، در حالی که نه اغلب افراد دنیا انگلیسی زبانند و نه زبان انگلیسی از نظر محتوایی زبانی غنی و پُری است، ولی امروز همه جهان باید به زبان بین المللی انگلیسی تن دهند، زبانی که تنها 2 درصد از مردم جهان به صورت مادری حرف می زنند، ابراز داشت: به طور قطع پاسخ این سئوالات، چیزی جز  استعمار جهانی نیست،  این استعمار با استحاله فرهنگ جهانی صورت گرفته است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع تصریح کرد: تغییر زبان  کشورها و ملت ها  توسط انگلیسی یک اصل در جریان نفوذ  است، چرا که به دنبال آن تحمیل فرهنگ باطل  استکبار  و حذف ارزش ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد:  براساس نهج البلاغه «افشاگری» راهبرد موثر در مقابل  تاکتیک بزک کردن چهره دشمن است. یادآوری  خیانت های شیطان بزرگ آمریکا،  بزک کردن چهره  منفور آن را از بین می برد.

این کارشناس مذهبی با تاکید براینکه تاکتیک دومی  که در نهج البلاغه علیه جریان نفوذ استفاده می شود، «تکرار مداوم سیره و سنت ناب رسول الله(ص)» است، گفت: دشمن قصد داشت با سیره سازی، علیه امام علی(ع)  یک شمشیر بسازد.

وی با اشاره به اینکه  در زمان فعلی هم دشمن قصد امام سازی و تحریف گفتمان امام راحل را دارد، تصریح کرد:  براین اساس رهبر معظم انقلاب دائما بر ترویج مکتب انقلاب اسلامی و گفتمان اصیل امام راحل تاکید می کنند، چرا که در گفتمان جعلی امام راحل، اسرائیل نمی تواند به رسمیت شناخته شود.

این کارشناس دینی  اذعان کرد: در نهج البلاغه  سومین راهکار برای مقابله با جریان نفوذ  «اطاعت محض از امام» است. نفوذی های دشمن اگر  در ملت بصیر ایران هضم شدند که هیچ، وگرنه حذف می شوند.

وی خاطرنشان کرد: جریان نفوذ قصد دارد با مکتب و گفتمان انقلاب و امام جعلی، شمشیری علیه ولایت بسازد، عالمان دینی باید مکررا  از خیانت های دشمنان اسلام و انقلاب برای مردم بگویند،  نهج البلاغه باید کتاب درسی همه مردم ایران شود. اگر به این کتاب ارزشی رجوع کرده بودیم، فتنه های گذشته هم اتفاق نمی افتاد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha