جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صحیفه سجادیه

حوزه/ تولیت مدرسه باقرالعلوم(ع) فسا گفت: امام سجاد(ع) دایرة المعارف بندگی را در قالب دعا به تاریخ تقدیم کرد که آن را زبور اهل بیت(ع) و اخت القرآن لقب داده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین هادی صدیق، تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان فسا، امروز در نشست بررسی "پرچمداری حضرت سجاد(ع) پس از عاشورا" در این مدرسه، اظهار داشت: حضرت زین العابدین(ع) مصائب زیادی را تحمل کرد ند و توانستند با زبان و قلم و بیان و دعا فریاد خود را به گوش شیعیان و پیروانش برساند.

وی افزود: واقعه کربلا و عظمت آن بعد از امام حسین(ع)، توسط زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) ماندگار شد. امام زین العابدین(ع) در خطبه های مسجد جامع شام در حضور یزید و شامیان با معرفی خود و خاندان علوی، تمام تبلیغات دروغ امویان را نقش بر آب کرد و خاندان علی(ع) را به مردم معرفی کرد و موجب نابودی تفکر و عمل یزیدیان  شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق ادامه داد: دشمنی که با استفاده از جهل و نادانی مردم، آنها را بمباران تبلیغاتی می کرد، با افشاگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) رسوا شد.

تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) فسا یادآور شد: حضرت سجاد(ع) با دعا و نیایش وارد جنگ با دشمنان دین شدند. زمانی که دیدند شمشیر برندگی خود را از دست داده است، قلم را به دستان مبارک گرفتند و افشاگری نمودند و شیعیان را راهنمایی فرمودند.

وی خاطر نشان کرد: امام چهارم شیعیان در دوران طولانی امامت 34 ساله اش مجری چندین دستورالعمل الهی و انسانی بود و پیام عاشورا را حفظ و بیان و حجت را تمام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق افزود: حضرت از فرصت تغییر حاکمان برای توضیح و گسترش اسلام و قرآن و نبوت و امامت استفاده کرد و با سخنرانی های کوبنده خود  بهترین بهره را برای اسلام به دست آورد

تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) فسا خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) دایرة المعارف بندگی را در قالب دعا به تاریخ تقدیم کرد که آن را زبور اهل بیت(ع) و اخت القرآن لقب داده اند.

انتهای پیام  313/44

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha