پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شوقی علام

حوزه/ مفتی مصر اعلام کرد: همایش بین المللی افتاء با موضوع دانش افزایی افتاء برای ائمه جماعت اقلیت‌های مسلمان هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همایش بین المللی افتاء با موضوع آموزش علمی و دانش افزایی افتاء برای ائمه جماعت اقلیت های مسلمان در مصر برگزار می شود.

این همایش روز های 17 و 18 اکتبر ( دوشنبه و سه شنبه آینده) از سوی دارالافتاء مصر و با هدف مقابله با افراطی‌گری، تروریسم فکری، هرج و مرج در صدور فتوا و صدور فتوا از سوی غیر متخصصین برگزار خواهد شد.

شوقی علام مفتی مصر با اشاره با تاسیس نهاد بین المللی در صدور فتوا از سوی دارالافتاء مصر گفت: این کار نقطه عطفی در تلاش برای یکپارچه سازی صدور فتوا و بازگرداندن آن به جایگاه اصلی اش است. همچنین این کار تلاش های مسلمانان و اقلیت های اسلامی در مقابله با افراطی گری و تروریسم را متحد خواهد کرد.

* گروه‌های تکفیری خشونت‌هایشان را با پوشش دینی استمرار می‌دهند

وی افزود: گروه های تکفیری سعی در به کارگیری دین و اعتقادات در راستای منافع و استمرار خشونت هایشان با پوشش دینی دارند بلکه سعی می کنند نصوص دینی را دور بزنند و با خارج کردن این نصوص از چارچوب شان افکار ویرانگر خود را ترویج کنند.

مفتی مصر یادآور شد: رهبران دینی و نمایندگان 80 کشور در این همایش شرکت خواهند کرد و در پایان این همایش «سند قاهره» شامل راه حل های علمی و عملی برای مشکلات اقلیت های مسلمان منتشر خواهد شد.

در این کنفرانس همچنین خبر تاسیس مرکز جهانی رصد وضعیت اقلیت‌های مسلمان در طول 24 ساعت برای کمک به علمای دین در آشنایی با وضعیت اقلیت های مسلمان اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha