پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سیداحمد خاتمی

حوزه/ خطیب موقت جمعه تهران با تمجید از عملکرد تماشاچیان بازی فوتبال ایران با کره جنوبی که در شب عاشورا برگزار شد، گفت: در این بازی نه تنها بی حرمتی به عاشورا نشد، بلکه نهضت سیدالشهداء(س) توسط تماشاچیان فوتبال ایرانی به دنیا صادر شد، به گونه ای که سعودی ها عصبانی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله سیداحمد خاتمی، ظهر امروز جمعه 23مهر، در خطبه های نماز جمعه تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) در شب عاشورا به یارانش فرمودند، اگر کسی حق مردم را بر گردن دارد، برود و حق مردم را ادا کند و این فرمایش به این معنی است که حق مردم مقدم بر همه چیز است.

وی با بیان این که آبروی مردم هم حق الناس است، گفت: آن برادری که در فضای مجازی فعال است و شایعه ها را بدون تحقیق مطرح می کند، حق الناس را ضایع کرده و باید در قیامت پاسخ گو باشد.

با حق الناس جناحی و باندی برخورد نشود

خطیب جمعه تهران با بیان این که در عرصه اجتماعی نیز حق الناس مهم است، افزود: خروجی رأی مردم در انتخابات ها هم حق الناس است؛ این که ما رأی مردم را ببینیم اما خروجی 40 میلیونی رأی مردم را به آتش بکشیم، زیرپا گذاشتن حق مردم است. حق الناس را نباید باندی و جناحی تفسیر کرد، و بدانیم که ظلم بد است و سرنوشت آدمی را تباه می کند.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود با بیان این که زنده نگاه داشتن مجالس عزاداری امام حسین(ع) ضروری است و آن را باید به مثابه یک شجره طیبه دانست، گفت: از ثمرات نهضت حسینی(ع)، انقلاب اسلامی ایران است که در 15خرداد سال 42 شروع شد.

نهضت سیدالشهداء(س) پرچم افتخار اسلام است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، افزود: نهضت سیدالشهداء(س) پرچم افتخار اسلام و سرمایه اصلی انقلاب ماست و امام(ره) هم سفارش زیادی روی زنده نگاه داشتن مجالس عزاداری داشت.

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که در عزاداری ها نشان داده شد که امام حسین(ع) در دل های مردم است، خاطرنشان کرد: در این مجالس، خط و خطوط سیاسی گم شده و وحدت به معنای واقعی نشان داده شد.

امنیت حاکم بر ایران، نعمتی ستودنی است

وی با بیان این که در مجالس دهه اول محرم حتی یک مورد امنیتی نداشتیم، گفت: امنیت حاکم بر ایران، نعمتی ستودنی است و به همین دلیل باید از نیروهای مخلص امنیتی همچون وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی که این امنیت را ایجاد کردند، تشکر کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که نذری های داده شده توسط مردم در دهه محرم سال جاری بی نظیر بود، گفت: این نذری ها نماد بارز نوع دوستی است.

ورزشگاه آزادی یکچارچه عزاخانه بود

وی در ادامه سخنانش با بیان این که بسیاری نگران برگزاری مسابقه فوتبال ایران در شب عاشورا بودند، گفت: این نگرانی بجایی بود که مبادا حرمت شکنی عاشورای حسینی شود، اما نه تنها حرمت شکنی نشد، بلکه ورزشگاه آزادی یک پارچه عزاخانه ای شد که در آن شعار داده می شد، «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد علمدار نیامد».

خطیب جمعه موقت تهران، افزود: اصلا تماشاچیان فوتبال در این بازی فوتبال، نهضت سیدالشهداء(س) را به جهان صادر کردند و من از دست اندرکاران این مسابقه تشکر می کنم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از روزنامه های سعودی نوشته بود، تماشاگران ایرانی، ورزشگاه فوتبال را تبدیل به مکانی مذهبی کرده و پرچم سیاه را در دست داشته و لباس سیاه پوشیدند؛ این روزنامه سعودی نوشته بود، هواداران ایرانی به جای آن که شعارهای فوتبالی و ملی بدهند، شعارهای مذهبی دادند.

سعودی ها از عصبانیت بمیرند

آیت الله خاتمی تصریح کرد: معلوم می شود که سعودی ها از نحوه برگزاری مسابقه فوتبال ایران و عزاداری تماشاچیان در ورزشگاه خیلی سوختند که باید گفت، بسوزید و بمیرید.

وی در ادامه سخنانش به حمله عربستان به مجلس ختمی در کشور یمن اشاره کرد و گفت: این جنایت بسیار فجیع بود و جنگنده های سعودی 4بار یک سالن را بمب های 800 کیلویی، کوبیدند؛ بیش از 400نفر به شهادت رساندند که برخی از آن ها آن قدر سوختند که فقط استخوان شان مانده است؛ این اقدامات، ادامه جنایات یزیدی هاست.

آمریکا و انگلیس در خط مقدم جنایات علیه بشریت

خطیب جمعه تهران، با بیان این که دولت انگلیس و دولت آمریکا در خط مقدم این جنایات هستند، گفت: بعد از این جنایات، تلویزیون دولتی انگلیس گفت، فقط 50 نفر آن هم افراد شورشی کشته شدند؛ آمریکا هم در این 18ماه پلی بود برای رساندن کمک های تسلیحاتی به عربستان جنایتکار؛ حالا برای این که رد گم کنند، می گویند ما چک سفید امضا به سعودی ها ندادیم، در حالی که فرماندهی این جنگ به دست آمریکایی ها و انگلیسی ها است.

سازمان های حقوق بشری خفه خون گرفته اند!!

وی با بیان این که 18ماه است از بمباران یمن می گذرد، در طول این مدت، بیش از 10هزار نفر به شهادت رسیدند که بیش از هزار نفر آنان طفل و کودک بودند، گفت: سازمان های بین المللی حقوق بشری کجای کارند که این همه جنایت می شود و خفه خون گرفته اند؟ سازمان استکباری و ملت ها باید در پی یک سازمان ملل واقعی باشند.

۲۹/۳۱۳

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha