پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ جوانان امروز سرمایه انقلاب هستند و این سرمایه باید سعی کند ادامه دهنده نهضت عاشورائیان و امام راحل باشد تا هر چه بیشتر شاهد عزت و سربلندی نظام و انقلاب در ابعاد مختلف در سطح بین الملل و منطقه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد عصر امروز در گردهمایی بزرگ عاشورائیان و هیئات حسینی استان قم که در میدان روح الله و با حضور علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد گفت: نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب گذشته و شاهد این گردهمایی بزرگ هستیم، لازم است از حضور عزاداران تشکر و قدرانی کرد.

سخنران این گردهمایی به بیان اشتراکات دو نهضت عاشوار و انقلاب پرداخت و  اظهار داشت: اصلاح امر، اجرای امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف نهضت امام حسین(ع) بود و همین اهداف در نهضت امام راحل هم مشاهده می شود.

وی بیان داشت: هدف دیگر امام حسین(ع) مبارزه کردن با ظلم و ستم و بیعت نکردن با یزید بود، امام راحل هم در آغاز نهضت خود با همین هدف شروع کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد گفت: «هیهات من الذله» هدف دیگر نهضت امام حسین(ع) بود و امام راحل هم با همین شعار به مبارزه برخاستند و حاضر نشدند ذلت را بپذیرند و همین شعار است که انقلاب را در برابر دشمن سربلند نگه داشته و حفظ کرده است.

 وی با بیان اینکه انسان های فداکار، متعهد، ولایتی و از نهضت امام حسین(ع) دفاع کردند،گفت: همین خصوصیت در نهضت امام راحل هم وجود داشت و مردم با تمام وجود از این نهضت به دفاع پرداختند و امروز همین شعار باعث شد انقلاب در منطقه پرآوازه باشد.

سخنران این مراسم اظهار داشت: شجاعت، غیرت، عدم وابستگی به دنیا، نهضت برای رضای خدا و براندازای حکومت ستمگر ازدیگر ویژگی های نهضت امام حسین(ع) بود و همین خصوصیت در نهضت امام راحل نیز بود و ایشان توانست نهضت خود را  سالها ماندگار کند و ادامه حیات دهد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد با بیان اینکه امام حسین(ع) مدیریت داشت و مدیریت در نهضت امام راحل نیز وجود داشت، گفت: برای برپایی انقلاب جوانان زیادی خون خود را فدا کردند و جوانان امروز مسئولیت سنگین تری برای تداوم انقلاب دارند.

وی ابراز داشت: جوانان امروز سرمایه انقلاب هستند و این سرمایه باید سعی کند، ادامه دهنده نهضت عاشورائیان و امام راحل باشد تا هر چه بیشتر شاهد عزت و سربلندی نظام و انقلاب در ابعاد مختلف در سطح بین الملل و منطقه و خواری و ذلت دشمنان باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha