چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نگرانی مسلمانان از دیوارنویسی اسلام‌هراسی در مسجد نیوجرسی

حوزه/ روز جمعه پس از نماز صبح، مسلمانان شهر بایون متوجه وجود فحاشی و شعارهای اسلام‌هراسی توهین آمیز بر دیوارهای مسجد المعراج شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mic.com، روز جمعه عده‌ای ناشناس در عملی اسلام‌هراسانه اقدام به نوشتن مطالب و شعارهای ضداسلامی بر دیوارهای مسجد جامعه اسلامی بایون در ایالت نیوجرسی آمریکا کردند.

وحید اکبر، یکی از بانیان مسجد المعراج در مصاحبه‌ای تلفنی با خبرنگاران در این باره گفت: بعد از نماز صبح شاهد این نوشته‌ها بودیم و بسیار ناراحت کننده است. ما معتقدیم که مردم خوبی در اینجا زندگی می‌کنند و همیشه سعی داریم رابطه مثبتی با ساکنان محلی داشته باشیم.

پلیس این منطقه تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده است. شورای روابط اسلامی آمریکایی در نیوجرسی نیز در کنفرانسی خبری خواستار رسیدگی به این مسئله شده است.

جیمز سوئز مدیر اجرایی این شورا در بیانیه‌ای گفت: تمام مردم آمریکا باید قادر به انجام امور مذهبی و آزادی مذهبی بدون ارعاب و آزار و اذیت باشند. ما از مسئولین می‌خواهیم این واقعه را در دسته حوادث نفرت محور طبقه بندی کرده و عاملان این حادثه را پیدا کند.

این حادثه در حالی اتفاق افتاده است که مسلمانان محلی بایون در زمانه سختی به سر می‌برند. مرکز جامعه مسلمانان بایون در حال حاضر 2 اتاق کوچک در زیرزمین کلیسای محلی اجاره کرده و در حال مبارزه برای گرفتن اجازه ساخت مسجد جدیدی در این منطقه است. اسلام‌هراسان این منطقه تاکنون مانع کسب اجازه ساخت مرکز اسلامی مستقل برای مسلمانان شد‌ه‌اند.

اسلام‌هراسی در نیوجرسی اتفاق تازه‌ای نیست.

دینا سیداحمد یکی از حامیان جوان ساخت مسجد می‌گوید: این نخستین بار است که مسجد در معرض چنین حملاتی قرار می‌گیرد، با این حال هرچند ترامپ نفرت‌گرایی را در آمریکا به امری عادی تبدیل کرده است اما اسلام‌هراسی و سخنان ضداسلامی همیشه در اینجا وجود داشته است.

این دختر 21 ساله مصری تبار می‌گوید: بایون همیشه منطقه اسلام‌هراسی بوده است. و همسایگان با ما رفتار متفاوتی داشته و دائم مرا راجع به داعش سئوال‌پیچ می‌کنند. من نگران مسلمانان، مهاجران و غیرسفیدپوستان دیگر این منطقه هستم. به چشم خودم می‌بینم که آن‌ها ترسیده و نگران هستند. اعتقاداتشان سست شده است زیرا نگران نفرت مردم آمریکا هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha