جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام گنجی

حوزه/ اگر ولایت نباشد توحید و نبوتی نیست بقاء و تدوام همه این امور در بقاء و ادامه ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین گنجی امروز در سومین روز از شهادت سالار شهیدان ابی عبد الله الحسین(ع) که در بیت مرجعیت و فقاهت مرحوم آیت الله العظمی  بروجرودی(ره) برگزار شد با بیان اینکه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) اجرای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح دین و اسلام است،گفت: یکی از شروط به پا داشتن و اقامه نماز  پذیرش ولایت است و به همین دلیل حضرت به کربلا آمده اند تا این مسئله را به مردم بفهمانند.

خطیب حوزه افزود: در زیارت غدیریه آمده،  امام هادی (ع) زمانی که می خواهند، غدیر را معرفی  کنند می فرمایند حضرت علی(ع) دین، روزه و حج و بالاخره فروع دین می باشند.

وی بیان داشت: این حرف بدین معنا است که  همه چیز مومنین، باید در حضرت علی(ع)  خلاصه شود. اگر نماز و روزه می خواهند پذیرفته شود، باید به ولایت اقتدا و پیروی کنند.

سخنران این مراسم گفت: دین مجموعه ای از تجلیات حضرت علی (ع) است؛ دین بدون ولایت معنا و هویت پیدا نمی کند.

 حجت الاسلام و المسلمین گنجی ابراز داشت: امام حسین (ع) برای اثبات و اقامه همین ولایت به کربلا آمدند تا بتوانند، بفهمانند که هیچ عملی بدون پذیرش ولایت قبول نیست.

خطیب حوزه افزود: امام حسین(ع) درکربلا در خطبه هایی که قرائت می کردند، ویژگی های چون علم، حلم و بزرگی را برای ولایت بر شمردند و حضرت با این عمل  می خواستند چراغ  ولایت را که در حال خاموشی بود، روشن کنند.

وی بیان داشت: این خصوصیات بیان عظمت ولایت است و توحید و نبوت وام دار ولایت است؛ اگر ولایت نباشد توحید و نبوتی نیست، بقاء و تدوام همه این امور در بقاء و ادامه ولایت است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha