پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور

حوزه/ امروزه متاسفانه بیشترین بودجه ها صرف درمان می شود، ولی هنوز برای پیشگیری در کل جامعه اقدامی جدی انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» دکتر مرندی امروز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد گفت: مدت ها است که در تلاش هستیم که به عرصه های سلامت معنوی توجه و ورود کنیم؛ زیرا غربی ها در این زمینه بسیار بیشتر از ما کار و فعالیت کرده اند و مقالات متعددی نیز از سوی آنها تولید شده است.

وی افزود: امروزه آنچه در عرصه سلامت معنوی مد نظر است همان مکاتب و تفکرات غربی است که لزوما مذهبی نیز نیستند و به تاثیرات عوامل غیر جسمی در جسم توجه دارند که این مقالات و کتب به عنوان منبع در اختیار اساتید قراردارد.
رئیس فرهنگستان سلامت معنوی بیان کرد: تا کنون تلاش هایی انجام شده است که ورودی جدی به این بحث داشته باشیم؛ ولی هنوز کار جدی و قوی و همه جانبه ای در این عرصه انجام نشده است به همین دلیل سمینار سلامت معنوی سال گذشته در قم برگزار شد و امسال نیز با همین محور با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این راه به شدت نیازمند کمک حوزویان و اساتید حوزه هستیم و امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت در تولید فکر و اندیشه سلامت معنوی استفاده کنیم؛ در حقیقت می خواهیم کاری را شروع کنیم که در آن با حوزه علمیه قم ارتباط قوی داشته باشیم و بزرگراهی ایجاد کنیم که دیگران مجبور نشوند برای رسیدن به پاسخ مناسب در این عرصه به کوره راه پناه ببرند.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که در این عرصه باید مورد توجه باشد، مساله برخورد پزشکان با بیمار و مسایل معنوی در حوزه پزشکان است و دیگر عرصه مهم نیز شامل پیشگیری است؛ امروزه متاسفانه بیشترین بودجه ها صرف درمان می شود، ولی هنوز برای پیشگیری در کل جامعه اقدامی جدی انجام نشده است.
وی گفت: باید از زمان بارداری فعالیت مرتبط به سلامت معنوی در مادر و فرزند شکل بگیرد و سپس فرزند باید با ارشادات صحیح مبتنی بر منابع دینی در یک فضای دینی و لطیف رشد کند تا باورهای دینی را در تمام اصول و فعالیت های زندگی خویش تسری دهد.
مرندی بیان کرد: مبانی که مقام معظم رهبری در خصوص مبانی ارزشی دینی و عدم تبعیت از مبانی علوم انسانی غربی بیان کردند همیشه سرلوحه اقدامات ماست؛ زیرا رهبر انقلاب همیشه فعالان این عرصه را از پیروی محض از غربیان منع کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha